אוסטרליה: קוד ההתנהגות למניעת מידע שקרי - לא מספק

אולי יעניין אותך גם

רשות התקשורת והמידע האוסטרלית (ACMA) פרסמה דו"ח, לפיו קוד ההתנהגות למניעת מידע כוזב שאימצו חברות טכנולוגיה מובילות ובהן גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט ואפל, אינו מספיק להתמודדות עם התופעה הרווחת בפלטפורמות הדיגיטליות. את הקוד גיבש DIGI, איגוד ללא מטרות רווח המייצג את תעשיית הדיגיטל באוסטרליה כדי להיאבק במידע שקרי ולהגן על משתמשים. עם החברות שמתנהלות לפיו נמנות גם טויטר, טיקטוק, רדבאבל ואדובי.

בין ממצאי הדו"ח, שהוגש לממשלה האוסטרלית ביוני 2021, נמצא שארבעה מכל חמישה משתמשים אוסטרליים נחשפו למידע כוזב בנושא הקורונה. חלק עיקרי במידע זה פורסם בפלטפורמות דיגיטליות גדולות כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. ה-ACMA גם מצאה כי 76% מהמשתמשים האוסטרליים חושבים שהפלטפורמות הדיגיטליות אינם פועלות מספיק כדי לצמצם את כמות המידע הכוזב והמטעה.

רשות התקשורת והמידע האוסטרלית קראה לתקן את קוד ההתנהגות, בין היתר מפני שהוא כולל הגדרות מורכבות מדי, קובע סטנדרט מינימלי נמוך מדי עבור התעשייה, מגדיר את המונח "נזק" באופן מצומצם כך שהפלטפורמות נדרשות לפעול רק במקרי קיצון של נזק "רציני" או "שעומד להתרחש בקרוב", ומחריג אפליקציות למסרים מיידיים. בנוסף, ה-ACMA ביקשה להרחיב סמכויותיה כדי שתוכל לאסוף מידע ולפקח על הפלטפורמות דיגיטליות, להחיל כללי התנהגות מחייבים ולעקוב אחר האפקטיביות של האמצעים לטיפול בהפצת מידע כוזב ומטעה.