טקסס תובעת את פייסבוק על הפרת החוק על מידע ביומטרי

אולי יעניין אותך גם

התובע הכללי של מדינת טקסס הגיש השבוע תביעת ענק נגד מטא פלטפורמות (בכינויה הקודם - פייסבוק) בטענה שהפרה ביודעין את החוק המדינתי המסדיר איסוף ועיבוד מידע ביומטרי. התביעה מאשימה את פייסבוק כי בניגוד להוראות החוק הטקסני, החברה אספה נתוני גיאומטריית פנים של תושבי טקסס שתועדו בתמונות שהועלו לרשת החברתית. המידע הביומטרי שנאסף נועד לתכונת Tag Suggestions של פייסבוק והוא השתרע הן על משתמשי פייסבוק מטקסס והן על טקסנים שאינם משתמשי פייסבוק אך הופיעו בתמונות שמשתמשי פייסבוק העלו.

התובע הכללי גם מאשים כי פייסבוק אספה את המידע הביומטרי למטרה מסחרית של שיפור מנוע זיהוי הפנים שלה ללא הסכמת נושאי המידע, ואף מסרה את המזהים הביומטריים לגורמים אחרים ולא מחקה אותם בתוך פרק זמן סביר. כתב התביעה גם מאשים את פייסבוק בהטעיה אסורה והסתרת העיבוד הביומטרי מהציבור.

אף שפייסבוק התחייבה בפומבי לפני כמה חודשים להשבית את יכולת זיהוי הפנים ולהשמיד את המידע שנצבר, התביעה מבקשת בין היתר מבית המשפט צו שיורה לפייסבוק לחדול מכל שימוש במידע הביומטרי של תושבי טקסס שבידיה ולהשמיד את המידע. התביעה גם דורשת קנס מינהלי בסך של 25,000 דולר לכל הפרה בודדת של החוק הטקסני על מידע ביומטרי שהתרחשה בעשור שבו פייסבוק הפעילה את יכולת זיהוי הפנים. כתב התביעה מאשים את החברה במיליארדי הפרות יחידניות של החוק במהלך העשור, כך שכתב התביעה דורש מבית המשפט להורות לפייסבוק לשלם קנס בסכום של טריליוני דולרים.

law.co.il מעיר כי טקסס היא בין המדינות הבודדות בארה"ב בהן קיימת חקיקה שמסדירה באופן ספיציפי איסוף ועיבוד של מידע ביומטרי. מדינה אחרת בה קיימת חקיקה כזו היא אילינוי, שפייסבוק הגיעה לפני כשנתיים להסדר פשרה של מאות מיליוני דולרים בתובענה ייצוגית שהוגשה נגדה על הפרת החוק.