פייסבוק משביתה את זיהוי הפנים באתר

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הודיעה ביום שלישי האחרון כי היא מתכננת להשבית את השימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים שפיתחה, לרבות מחיקת תבניות לזיהוי פנים של כמיליארד ממשתמשיה וזאת עד לחודש דצמבר הקרוב. טכנולוגיית זיהוי הפנים שהושקה עוד בשלהי שנת 2012, אפשרה למשתמשים בין היתר, לזהות באלבומי התמונות הדיגיטליות שלהם משתמשים אחרים ולתייג אותם בקלות בתמונותיהם. עוד, אפשרה הטכנולוגיה למשתמשים קבלת התראות בדבר תמונותיהם שהועלו לרשת ללא ידיעתם ואיתור חשבונות פיקטיביים והתחזות ברשת.

על אף שפייסבוק השתמשה בטכנולוגיה באתר הבית שלה בלבד ולא מכרה את המידע לגורמים שלישיים, לא פעם טכנולוגיית זיהוי הפנים הייתה במוקד של חקירות רגולטוריות ותביעות ייצוגיות אשר הסכתמו בפשרה ובתשלום של סכומי עתק. כך, בשנה שעברה שילמה פייסבוק במסגרת הליך פשרה בתביעה שהוגשה במדינת אילינוי - 650 מיליון דולר וזאת לאחר שהואשמה כי עברה על החוק המקומי הדורש הסכמה ספציפית של נושאי מידע לשימוש במידע הביומטרי שלהם לרבות תמונות פנים.

 "כל טכנולוגיה חדשה מביאה איתה תועלת ונזק פוטנציאליים, אנחנו שואפים למצוא את האיזון הנכון בין השניים" כך אמר ג'רום פסנטי - סגן נשיא חטיבת הבינה המלאכותית בחברת Meta - חברת האם החדשה של פייסבוק. עם זאת, ולמרות שפייסבוק מתכננת למחוק כמיליארד תבניות זיהוי פנים שהן סריקות דיגיטליות של תווי פנים, היא לא תבטל את התוכנה שמפעילה את המערכת - אלגוריתם מתקדם בשם DeepFace. החברה גם לא שללה שילוב של טכנולוגיית זיהוי הפנים במוצרים עתידיים. מקור: ניו יורק טיימס (מאת קשמיר היל וראיין מק).