המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד עד המדינה פילבר בתיק נתניהו

אולי יעניין אותך גם

המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול כדי לשאוב מידע מהטלפון של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשות לשעבר ועד המדינה במשפט נתניהו, בלא צו בית משפט. המידע שנלקח כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד. במשטרה טענו כי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים. המידע על שימוש בתוכנה נגד אחד המעורבים בתיקי נתניהו נחשף אמש בחדשות 13 (מאת אביעד גליקמן וספי עובדיה) עשרה ימים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזדרז להודיע שבדק את השימוש המשטרתי בתוכנות ריגול והוא נעשה כדין.

המשטרה מסרה לפרקליטות כי מדובר בעד המדינה פילבר. בעקבות זאת, התובעת בתיקי נתניהו, עו"ד יהודית תירוש, הודיעה לסנגורי הנאשמים בתיקי האלפים כי הפרקליטות עורכת "בדיקה מעמיקה" בנושא (מקור: הארץ מאת נטנעל בנדל).

בתוך כך, השר לביטחון פנים, עומר בר-לב, מודה לראשונה בראיון לידיעות אחרונות כי המשטרה השתמשה שלא כדין בתוכנות הריגול. לדבריו,"מה שהתברר הוא שהיו אפליקציות שאין אישור להשתמש בהן - והן היו פתוחות. זאת אומרת, חוקר אחד, שניים, עשרה, היו יכולים להיכנס לאפליקציות האלה שהיו פתוחות, ואסור היה להשתמש בהן, ולראות איזה חומר יש", אמר.

בר-לב הסביר כי חלק מהיכולות בתוכנת פגסוס של NSO היו אמורות להיות מנוטרלות, כך שחוקרי המשטרה לא יוכלו להשתמש בהן. מדובר ביכולת לבצע חיפוש בהתכתבויות, צפייה בתמונות וקריאה של כל חומר אחר שנצבר על הטלפון לפני שניתן צו בית המשפט. "החלק החיובי הוא שבעקבות כל האירוע המשטרה והיועץ המשפטי נכנסו לבדיקה. אני שמח שהמשטרה לא הסתירה את זה ולא ניסתה להסתיר", אמר בר-לב. הדברים יתפרסמו במלואם בריאיון ל"מוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות".