הטכנולוגיה החלופית של גוגל לעוגיות

אולי יעניין אותך גם

גוגל הודיעה כי היא משנה ומשפרת את הטכנולוגיה שלה לאיסוף מידע שיווקי על משתמשים, שעתידה לשמש כחלופה לעוגיות (Cookies) שהיא מטמיעה בדפדפן. זאת, בצל ביקורת ציבורית קשה, ולאחר שהודיעה ביוני האחרון על דחיית מועד תחילת השימוש בטכנולוגיה לשנת 2023.

הטכנולוגיה שתכננה גוגל להטמיע במקור, הייתה אמורה לחסום בפני חברות המתמחות בפרסום מותאם אישית (ad personalization) את האפשרות לשתול בדפדפן עוגיות מעקב, שנועדו לאסוף עבורן מידע אודות תחומי העניין של הגולשים – ובמקום זאת לבצע ניתוח של ההתנהגות של מיליוני משתמשים ברשת על פי היסטוריית הגלישה שלהם, ולסווגם לקבוצות ממוקדות. הטכנולוגיה המוצעת זכתה לביקורת רבה הן מצד מומחים והן מצד מתחרים של גוגל בתחום הפרסום המקוון, והייתה נתונה למעקב הדוק של רגולטורים מרחבי העולם.

אלפבית, חברת האם של גוגל, הודיעה השבוע כי הטכנולוגיה המשופרת שהיא מתכננת להטמיע בדפדפן ה-Chrome תאפשר למפרסמים למקד את הפרסום לקבוצות של משתמשים על בסיס תחומי עניין רחבים בהרבה (למשל, משתמשים המתעניינים בכושר, משתמשים המתעניינים בטיולים, או משתמשים המתעניינים בתחום הרכב), במקום להתמקד באלפי קבוצות קטנות של משתמשים בעלי היסטורית חיפוש דומה. הסיווג לקבוצות אשר יתעדכן באופן שבועי, עתיד להתבסס על היסטורית הגלישה של המשתמש בשלושת השבועות האחרונים, ובאתרים הפועלים עם פלטפורמת הפרסום של גוגל בלבד. דפדפן ה-Chrome ישתף עם המפרסמים עד שלושה מתחומי העניין ששויכו לכל משתמש, בכל פעם. רשימת תחומי העניין המשויכת לכל משתמש תהיה זמינה לעיון המשתמש בדפדפן שלו, והוא יוכל לבחור אילו תחומים להשאיר ואילו למחוק, או למנוע לחלוטין את האפשרות לנתח את תחומי העניין שלו.

לטענת אלפבית, השינויים שהטמיעה יקשו עוד יותר על הזיהוי של משתמשים או של מידע אישי רגיש שלהם (דוגמת גזע או נטייה מינית). מקור: וול סטריט ג'ורנל (מאת: סאם שכנר, פיישנס הגין וטריפ מיקל).