דרום קוריאה: קנסות לפייסבוק ונטפליקס על הפרת הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

נציבות ההגנה על מידע אישי (PIPC) בדרום קוריאה קנסה את פייסבוק ואת נטפליקס על הפרת ה-PIPA – חוק הגנת המידע האישי הדרום-קוריאני.

פייסבוק נקנסה בסכום של 5.6 מיליון דולר בגין שש הפרות, שהמרכזית בהן היא איסוף נתוני זיהוי פנים ללא הסכמת המשתמשים. פייסבוק השתמשה בנתוני הפנים, שאספה באופן לא חוקי לאורך כשנה וחצי, כדי ליצור תבניות לזיהוי פנים שיאפשרו הצעות לתיוג של משתמשים על גבי תמונות המועלות לפלטפורמה. עוד נמצא, כי פייסבוק הפרה את החוק בכך שאספה מספרי ביטוח לאומי באופן לא חוקי, לא יידעה משתמשים על שינוי בזהות הישות המנהלת את המידע האישי, העבירה פעולות של עיבוד מידע לגורם שלישי, העבירה מידע מחוץ למדינה, וכן לא הגישה ל-PIPC מסמכים שנתבקשו על ידה.

נטפליקס נקנסה בסכום נמוך משמעותית – 190,000 דולר – בגין איסוף לא חוקי של מידע על אודות משתמשים לפני השלמת הליך ההרשמה לפלטפורמה, והעברתו אל מחוץ לגבולות דרום קוריאה מבלי ליידעם על כך.

ה-PIPC ניהלה הליך פיקוח גם נגד גוגל, ועד כה לא מצאה שהפרה את החוק. עם זאת, החברה קיבלה מה-PIPC "המלצות לשיפור" בפעולות האיסוף והעיבוד שהיא מבצעת על מידע פרטי כדוגמת נתוני תשלום, מקצוע והשכלה. מקור: Korea Economic Daily (מאת: ג'י-הון לי).