ארה"ב: הוגש כתב תביעה מתוקן נגד פייסבוק בגין הפרת דיני התחרות

נציבות הסחר הפדרלית (The Federal Trade Comission - FTC)הגישה כתב תביעה מתוקן נגד פייסבוק, זאת לאחר שבחודש יוני השנה דחה בית המשפט על הסף את התביעה המקורית בטענה כי אינה מספקת בסיס ראייתי לטענה כי פייסבוק היא מונופול.

בתביעה המתוקנת נטען כי פייסבוק פועלת בקטגוריה משל עצמה ולא ניתן להשוות אותה לאפליקציות פופולאריות אחרות כגון טיקטוק, טוויטר ופינטרסט. עוד נטען כי החברה הקרובה ביותר לספק תחרות לפייסבוק היא סנאפצ'ט שמספר משתמשיה נמוך בעשרות מיליונים ממספר המשתמשים בפייסבוק או באינסטגרם. "בהיעדר תחרות משמעותית, פייסבוק יכלה לספק רמות נמוכות יותר של איכות שירות בקשר לפרטיות והגנה על מידע, מאשר היתה חייבת לספק בשוק תחרותי". התביעה המתוקנת לא כוללת ראיות משמעותיות חדשות אך היא מספקת הסבר מפורט יותר על ההיסטוריה של פייסבוק ועל האופן בו התנהגותה הנטענת פוגעת בצרכנים. 

דובר מטעם פייסבוק הביע צער על הגשת התביעה המתוקנת וציין כי התביעה לא הציגה טיעון תקף כי פייסבוק היא מונופול, ועובדה זו לא השתנתה.

הגשת התביעה המתוקנת היא ההליך המשמעותי הראשון של ה-FTC תחת הנהגתה של יושבת הראש החדשה, לינה קאן, ותומכיה של קאן רואים בכך סימן לגישה אגרסיבית יותר של ה-FTC בכל הקשור לאכיפת דיני התחרות נגד ענקיות הטכנולוגיה. כזכור, פייסבוק הגישה בקשה רשמית לפסול את קאן מעיסוק בתביעה נגדה, אך לפני מספר ימים  פרסמה הנציבות כי הבקשה נדחתה (מקור: וושינגטון פוסט, מאת: קט זקרזוסקי).