פייסבוק מבקשת לסלק את תביעת ה-FTC בגין הפרת דיני התחרות

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הגישה בקשה לדחיית התביעה (Motion to Dismiss) שהגישה נגדה נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC), יחד עם 48 ממדינות ארה"ב, בגין הפרה לכאורה של דיני התחרות במדינה.  

בתביעה, שהוגשה בחודש דצמבר האחרון, נטען (לעיון בכתבי הטענות של ה-FTC והמדינות) כי פייסבוק שימרה את מעמדה כמונופול בכך שרכשה חברות מתחרות, ביניהן אינסטגרם ושירות המסרים וואטסאפ, על מנת לנטרל התחרות למוצרי פייסבוק. עוד נטען שפייסבוק גם נקטה בפעולות המגבילות גישה לפלטפורמה שלה באמצעות תניות המגבילות את התחרות בהסכמי ה-API שלה. הנציבות והמדינות עתרו, בין היתר, לסעדים שיאפשרו פיקוח רב יותר על החברה והשבת התחרות בתחום הרשתות החברתיות, לרבות פיצול נכסיה של פייסבוק בדרך שתרחיב את התחרות. 

בתגובתה, טענה פייסבוק כי יש לדחות את ההליך על הסף, שכן החברה אינה מהווה מונופול בשוק הפרסום המקוון ולא ביצעה פעולות שמהוות ניצול של מעמדה כגון העלאת מחירים או הורדת איכות השירות. עוד טוענת פייסבוק כי ביקשה וקיבלה את אישור הנציבות טרם הרכישה של אינסטגרם וואטסאפ. לבסוף טוענת פייסבוק כי מוצריה זוכים לפופולריות כה רבה בשל ההשקעה הרבה שהשקיעה בפיתוח חדשני ובחווית המשתמש, ולא בשל פעולות לנטרול התחרות נגדה כפי שנטען בהליך.