פייסבוק מצטרפת לאמזון בבקשה לפסול את יו"ר נציבות הסחר הפדראלית

חברת פייסבוק מצטרפת לאמזון ומגישה בקשה רשמית לפסול את לינה קאן, יו"ר נציבות הסחר הפדראלית, מעיסוק בתביעה שמתנהלת נגד החברה בגין חשד להפרת דיני התחרות. ה-FTC תצטרך להחליט בשבועות הקרובים אם לתקן את התביעה נגד פייסבוק לאחר ששופט פדראלי דחה את טענותיה או לפתוח בהליך מנהלי נגד החברה.

קאן, שמונתה לאחרונה על ידי הנשיא ביידן לעמוד בראש הנציבות, היא מהמבקרות הבולטות של חברות הענק הטכנולוגיות ולקחה חלק מרכזי בחקירה שהתנהלה בשנה שעברה בבית הנבחרים נגד פייסבוק, אמזון, גוגל ואפל.

בבקשתה טענה פייסבוק כי קאן "פרסמה באופן עקבי הצהרות פומביות" המאשימות את החברה בהתנהגות שלילית שמהווה הפרה של דיני התחרות, וכי עבודתה הקודמת של קאן מבהירה כי היא כבר גיבשה את דעתה בקשר לחבותה של פייסבוק בתיק הנוכחי ולפיכך עליה להיפסל. פייסבוק הגישה את הבקשה זמן קצר לאחר שאמזון הגישה בקשה דומה לפסילתה של קאן מהשתתפות בחקירות של ה-FTC נגד החברה. בבקשתה ציינה פייסבוק כי היא מסכימה עם טענותיה של אמזון, וציטטה מקרים קודמים בהם נפסלו נציבים  על רקע דומה.

בשימוע שנערך לקאן בסנאט לפני אישור מינוייה, היא נשאלה לגבי האפשרות שתצטרך לפסול עצמה מטיפול במקרים הקשורים לענקיות הטכנולוגיה לאור עבודתה הקודמת. קאן השיבה אז כי אין לה ניגוד עניינים כלכלי  שיצדיק את פסילתה תחת חוקי האתיקה.

עד כה, לא נמסרה תגובה רשמית מה-FTC (מקור: CNBC, מאת: לורן פיינר).