הממשלה הקימה צוות מיוחד לחקירת הטענות נגד "פגסוס" של NSO

אולי יעניין אותך גם

הממשלה הקימה צוות מיוחד לחקירת הטענות נגד חברת NSO, לפיהן תכנת הרוגלה שלה "פגסוס" שימשה לריגול אחר עיתונאים, פעילי זכויות אדם ואנשי אופוזיציה במספר מדינות בעולם.

הצוות, שכולל נציגים ממשרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד החוץ, אגף המודיעין והשב"כ, נועד להיערך להתמודד עם האפשרות שלפרשה – שכיום יש לה השלכות תדמיתיות ותקשורתיות בלבד – תהיינה גם השלכות ביטחוניות ומדיניות. זאת, בין היתר, לאור הפרסום לפיו ברשימת מטרות המעקב של התוכנה נמצאו גם מספרי הטלפון האישיים של נשיא צרפת עמנואל מקרון, מלך מרוקו מוחמד השישי, ראש ממשלת לבנון לשעבר, נשיא עיראק ונשיא דרום אפריקה.

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט התייחסו להקמת הצוות במסגרת שבוע הסייבר שנערך בשבוע שעבר באוניברסיטת תל אביב. שר הביטחון גנץ אמר שהצוות המיוחד לומד את עובדות המקרה, והדגיש כי האישור לייצוא מוצרי סייבר מחוץ לארץ ניתן רק למטרות מאבק בפשע ובטרור. ראש הממשלה בנט הוסיף, כי הממשלה פועלת בימים אלה ליצירת תכנית מגן סייבר גלובלית, שמטרתה להיאבק במתקפות סייבר, בשיתוף עם מדינות אחרות בעולם. מקורות: רויטרס (מאת: דן וויליאמס); וואלה (מאת: ברק רביד).