אמזון מבקשת כי יו"ר נציבות הסחר הפדרלית תפסול עצמה מחקירות נגד החברה

אולי יעניין אותך גם

חברת אמזון פנתה בבקשה רשמית לנציבות הסחר הפדראלית (ה-FTC) כי יושבת הראש החדשה של הנציבות, לינה קאן, תפסול עצמה מהשתתפות בחקירות נגד החברה בגין הפרת דיני התחרות.

קאן, שמונתה לאחרונה על ידי הנשיא ביידן לעמוד בראש הנציבות, היא מהמבקרות הבולטות של חברות הענק הטכנולוגיות ולקחה חלק פעיל בחקירה שהתנהלה בשנה שעברה בבית הנבחרים נגד פייסבוק, אמזון, גוגל ואפל.

קאן, התפרסמה לראשונה ב-2017, כאשר עוד במהלך לימודיה באוניברסיטה פרסמה מאמר פורץ דרך ב-Yale Law Journal שבו ערערה על התפיסה המקובלת בקרב רגולטורים ומומחים לדיני הגבלים עסקיים, לפיה תחרות נבחנת רק על פי טובת הצרכן וכל עוד הצרכן משלם מחירים נמוכים אין סיבה להתערבות רגולטורית. במאמרה טענה קאן כי מדובר בתפיסה מיושנת שאינה מתאימה לעידן המודרני שבו חברות ענק כגון אמזון יכולות להוות מונופול ולפגוע בתחרות ובצרכנים גם כאשר הן מציעות מחירים נמוכים.

לטענת אמזון, קאן לא תוכל לבחון נושאים הקשורים להתנהלות החברה באופן אובייקטיבי מכיון שהיא כבר הביעה באופן ברור את עמדתה הביקורתית כלפיה והיתה מעורבת באופן פעיל בחקירה שהתנהלה בבית הנבחרים. "לכל הפחות, הרקע הזה יוצר את הרושם כי ה-FTC תחת הנהגתה של קאן, לא יוכל להעריך באופן נייטרלי ונטול פניות ראיות שייאספו בחקירת הגבלים עסקיים נגד אמזון או להחליט אם לנקוט צעדי אכיפה נגד החברה". מטעם ה-FTC לא נמסרה תגובה (מקור: ניו יורק טיימס, מאת: דייויד מקייב).