בימ"ש לערעורים בארה"ב ידון מחדש באיסור על לינקדאין לחסום איסוף מידע גלוי משרתיה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט לערעורים בחוף המערבי בארה"ב יערוך דיון חוזר על החלטתו מלפני כשנתיים לאסור על לינקדאין לחסום חברת סטארט-אפ מקליפורניה מלהפעיל כלים אוטומטיים לאיסוף מידע גלוי מחשבונות משתמשים ברשת החברתית. כך הורה אתמול בית המשפט העליון הפדרלי, שביטל את ההחלטה של בית המשפט לערעורים מ-2019 וקבע לקיים דיון מחדש בערכאת הערעור. זאת, לאור ההלכה החדשה שהוציא העליון האמריקני לפני ימים אחדים שלפיה שימוש פסול בגישה חוקית למחשב אינו עבירה לפי חוק המחשבים הפדרלי.

הסכסוך החל לפני מספר שנים בין לינקדאין לבין חברת הסטארט-אפ (hiQ) שפועלת במודל המבוסס על כריית מידע מלינקדאין. חברת הסטארט-אפ קיבלה בעבר מלינקדאין מכתב התראה הדורש ממנה לחדול מאיסוף מידע באמצעות כלים אוטומטיים (crawlers and scrapers) בטענה כי איסוף המידע בדרך זו מנוגד לתנאי השימוש של לינקדאין ומפר בין היתר את החוק הפדרלי בארה"ב על חדירה אסורה למחשבים (Computer Fraud and Abuse Act - CFAA) ואת פרטיות המשתמשים. לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להבנות על המשך פעילותה של החברה באיסוף מידע משרתי לינקדאין, עתרה החברה לבית המשפט בבקשה לפסק דין הצהרתי שיאפשר לה להמשיך את מתווה הפעילות שלה באיסוף המידע. בית המשפט הפדרלי המחוזי נעתר לבקשתה של החברה לצו זמני, וגם בית המשפט הפדרלי לערעורים אישור את הצו.

בהלכה החדשה שפסק בית המשפט העליון האמריקני לפני ימים אחדים צומצמה תחולת חוק המחשבים הפדרלי. ההלכה קבעה כי שימוש ;במידע שהגישה אליו הושגה כדין, מתוך מניעים שאינם ראויים, לא מהווה עבירה לפי החוק. העליון הורה לערכאת הערעור לדון מחדש ולהכריע בסכסוך תוך התחשבות בהלכה החדשה.