העליון האמריקאי: שימוש פסול בגישה חוקית למחשב - לא עבירה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון האמריקאי צמצם את תחולת חוק הונאת המחשבים (Computer Fraud and Abuse Act - CFAA), כאשר קבע כי שימוש במידע שהגישה אליו הושגה כדין, מתוך מניעים שאינם ראויים, אינו מהווה עבירה לפי החוק.

הדיון נסב על הרשעתו של שוטר לשעבר בעבירה לפי ה-CFAA, לאחר שהשתמש בהרשאת הגישה שלו למאגר המידע המשטרתי כדי להשיג מספר לוחית רישוי של רכב בתמורה לתשלום. בלב המחלוקת עמדה השאלה האם הדברים נכנסים תחת סעיף החוק שאוסר על שימוש בגישה כדין למחשב, כדי להשיג או לשנות מידע שבעל אישור הגישה אינו זכאי להשיג או לשנות.

בית המשפט הכריע כי סעיף החוק חל רק על מקרים בהם נעשה שימוש במידע ללא הרשאת גישה, וביטל את ההרשעה. בפסק דינו נכתב כי מתן פרשנות רחבה  לסעיף, באופן שיחיל אותו לא רק על שימוש במידע ללא הרשאת גישה, אלא גם על מקרים של שימוש בהרשאת גישה כדין לשם השגת מידע מתוך מניעים שאינם ראויים, עלולה להפוך שורה של פעולות יומיומיות ללא חוקיות. כך, למשל, ביצוע שיחה אישית באמצעות חשבון משתמש בזום מטעם מקום העבודה, עלול להתפרש כפעולה החורגת מהגישה המורשית.

שופטי המיעוט סברו כי השוטר השתמש בהרשאת הגישה שלו למאגר המידע "תחת נסיבות שהיו אסורות באופן מפורש" ובכך חרג ממנה. מקור: CNET (מאת: ארין קרסון)