בימ"ש לערעורים בארה"ב אוסר על לינקדאין לחסום איסוף מידע גלוי משרתיה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי בארה"ב (9th Circuit) אישר את צו המניעה הזמני של הערכאה הנמוכה יותר שאסר על לינקדאין לחסום חברת סטארט-אפ מקליפורניה מלהפעיל כלים אוטומטיים לאיסוף מידע גלוי מחשבונות משתמשים ברשת החברתית. חברת הסטארט-אפ (hiQ) פועלת מספר שנים במודל המבוסס על מידע מלינקדאין. בית המשפט לערעורים אימץ את החלטת הערכאה הדיונית שקבעה כי הנזק הבלתי הפיך שיגרם לחברה אם החסימה תיושם - סגירת החברה - מצדיק את צו המניעה שיגרום לכל היותר פגיעה קלה בלינקדאין ומשתמשיה.

כזכור, החברה קיבלה בעבר מלינקדאין מכתב התראה הדורש ממנה לחדול מאיסוף מידע באמצעות כלים אוטומטיים (crawlers and scrapers) בטענה כי איסוף המידע בדרך זו מנוגד לתנאי השימוש של לינקדאין ומפר בין היתר את החוק הפדרלי בארה"ב על חדירה אסורה למחשבים (Computer Fraud and Abuse Act - CFAA) ואת פרטיות המשתמשים. לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להבנות על המשך פעילותה של החברה באיסוף מידע משרתי לינקדאין, עתרה החברה לבית המשפט בבקשה לפסק דין הצהרתי שיאפשר לה להמשיך את מתווה הפעילות שלה באיסוף המידע. בית המשפט הפדרלי המחוזי נעתר לבקשתה של החברה לצו זמני, וכעת אישר את הצו גם בית המשפט הפדרלי לערעורים.

בית המשפט לערעורים פסק כי ממילא, המידע המדובר הוא כזה שמשתמשים בחרו לשתף באופן גלוי בלינקדאין, כך שהציפייה שלהם לפרטיות במידע הזה מצומצמת וכי אין ללינקדאין זכות קניינית במידע משום שהמשתמשים נותרים הבעלים של הפרופיל שלהם. בית המשפט הפדרלי לערעורים הבהיר בנוסף כי החברה הצביעה על טענה רצינית של תחרות בלתי-הוגנת מצד לינקדאין לאור הראיות המצביעות על כך שלינקדאין גרמה במעשיה לחברה להפר את חוזיה עם הלקוחות שלה. בית המשפט לערעורים קבע גם כי החברה העלתה טענה רצינית הראויה לדיון, שלפיה האיסור על גישה בלתי מורשית למחשבים לפי החוק הפדרלי בעניין, לא חל על גישה למידע שזמין בצורה פומבית וגלויה בשרת מחשבים, אלא רק על חדירה ופריצה לחומר מחשב שהגישה אליו מוגבלת, למשל בסיסמה.

הדיון צפוי לחזור לערכאה הדיונית שתמשיך בהליך העיקרי לצו מניעה קבוע, אלא אם לינקדאין תבקש דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטי בית המשפט הפדרלי לערעורים.