ביידן ביטל את הצו של טראמפ על צמצום החסינות לשירותים מקוונים

אולי יעניין אותך גם

כמעט שנה לאחר שהנשיא דאז טראמפ פרסם צו נשיאותי לצמצום החסינות המשפטית שהדין האמריקאי מעניק למפעילי שירותים מקוונים על תכנים שמשתמשים העלו, מבטל אותו הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן במטרה לשמר את החסינות. הצו של טראמפ נועד לדרבן תיקוני חקיקה והתקנת תקנות להטלת אחריות מוגברת על מפעילי פלטפטורמות מקוונות, וכן לצמצם הוצאות פדרליות על פרסום מקוון המממן פלטפורמות ובראשן טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם.

הנשיא לשעבר טראמפ פרסם אז את הצו על רקע מאבק שהתחולל בינו לבין טוויטר. פלטפורמת הציוצים, ככל הנראה לראשונה בתולדותיה, הציבה בצמוד לציוצי הנשיא סימני אזהרה המפנים את הגולשים לתכנים המלמדים כי דברי הנשיא אינם בהכרח אמת.

במרכז הצו, שכעת בוטל, עמדה כוונה לצמצם משמעותית את היקף החסינות שמקנה סעיף 230 לחוק הפדרלי על מהוגנות בתקשורת (Communications Decency Act). הסעיף, שנחקק בקונגרס בשנת 1996, קובע כי למעט סייגים מצומצמים, לא יראו ספק של שירותי מחשב אינטראקטיביים, כגון טוויטר, פייסבוק ויו-טיוב, כמפרסם של תוכן שמקורו בגולשים. כתוצאה מכך, לא ניתן להטיל אחריות משפטית על פלטפורמות ברשת (קטנות כגדולות) בשל תכנים שמקורם בגולשים, לא ניתן לחייב אותן לסנן תכנים וכל הסרת תכנים שהן מבצעות – חסינה מפני ביקורת שיפוטית. הסעיף נחשב לאחד מאבני היסוד של דיני האינטרנט בארה"ב, שתרם משמעותית לפריחת האינטרנט, לתעסוקה, לשגשוג עסקים קטנים, ליעילות השוק ולחופש הביטוי בארצות הברית.