קליפורניה מעדכנת את תקנות הפרטיות ומקימה את סוכנות הגנת הפרטיות החדשה

אולי יעניין אותך גם

השבוע אושר בקליפורניה עדכון לתקנות הפרטיות לצרכנים שנכנסו לתוקף לראשונה באוגוסט 2020. התקנות מיישמות את חוק הפרטיות לצרכנים בקליפורניה (California Consumer Privacy Act - CCPA, ובשמו העדכני מאז אישור הרפורמה בחוק California Consumer Privacy Rights Act - CPRA). עדכון התקנות משתרע בין היתר על הנושאים הבאים:

  • הוראות לעסקים שאינם פועלים באופן מקוון ומוכרים מידע אישי על צרכנים, אודות הדרכים בהן יש ליידע את הצרכנים על זכותם להורות שלא למכור מידע אישי עליהם.
  • אפשרות המוצעת לעסקים הפועלים באופן מקוון ומוכרים מידע אישי על צרכנים להשתמש בצלמית (אייקון) ייעודית לסימון האפשרות הניתנת לצרכנים להורות שלא למכור מידע אישי עליהם.
  • איסור על עסקים להקשות על צרכנים במימוש זכותם להורות שלא למכור מידע עליהם. למשל, מתן ההוראה שלא למכור מידע אישי לא תדרוש מהצרכן יותר צעדים מאשר מתן רשות למכור את המידע האישי, ומתן ההוראה לא תחייב את הצרכן למסור מידע אישי שאין בו צורך לשם מימוש ההוראה.

בתוך כך, מושל קליפורניה הודיע על מינוי חמשת חברי הנהלת הסוכנות הקליפורנית החדשה להגנת פרטיות, שנוסדה במסגרת הרפורמה בחוק שאושרה במשאל העם שהתקיים בבחירות נובמבר 2020. ההנהלה תורכב משלוש נשים - שתי פרופ' למשפטים ועורכת דין בכירה ממשרד התובע הכללי, ושני גברים - עורכי דין מהמגזר השלישי.