אפיק נגד אפל - הפסד (זמני?) בבריטניה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט להגבלים עסקיים בבריטניה דחה את תביעת אפיק נגד אפל בבריטניה, אולם אישר את המשך בירור התביעה שהגישה נגד גוגל. הסיבה - פורום לא נאות. עם זאת, בית המשפט השאיר פתח לחידוש ההליכים גם נגד אפל.

חברת אפיק, מפתחת המשחק הפופולרי פורטנייט, מנהלת זה מכבר מאבק משפטי נגד החברות אפל וגוגל. הסכסוך בין החברות החל כאשר אפיק עקפה את מנגנון התשלומים של אפל וגוגל לפיו עליה לשלם 30% מהכנסותיה מחנויות האפליקציות של שתיהן. בתגובה, הסירו שתי החברות את פורטנייט מחנויות האפליקציות שלהן. בעקבות כך הגישה אפיק תביעה נגד החברות בבית המשפט בקליפורניה, ואפל הגישה תביעה נגדית בגין הפרת חוזה. 

בעוד ההליכים המשפטיים בין החברות מתבררים בארה"ב, החליטה אפיק לפעול נגד החברות גם במדינות נוספות ובין השאר הגישה תלונה נגד אפל גם לנציבות האיחוד האירופי ותביעה נגד שתי החברות בבריטניה. כעת, החליט בית המשפט להגבלים עסקיים בבריטניה לדחות את תביעתה של אפיק נגד אפל אך להותיר את המשך ההליך המשפטי נגד גוגל. 

בשוקלו האם בריטניה מהווה את הפורום המתאים לבירור טענותיה של אפיק שקל בית המשפט את מקום התאגדותן והפעילות של שלושת החברות, המבנה התאגידי של גוגל ואפל, וההשפעתן של החברות הבנות של הנתבעות בבריטניה על התביעה. בית המשפט הסביר כי בעוד שקיימות הצדקות לניהול ההליך נגד גוגל בבריטניה, הוא לא שוכנע כי בריטניה היא הפורום המתאים לניהול ההליך נגד אפל. יחד עם זאת, בית המשפט מציין כי אם במסגרת ההחלטה שתתקבל בהליך בין אפיק לאפל בקליפורניה, לא תהיה התייחסות לטענות אפיק בנוגע להסרת פורטנייט מהאפסטור בבריטניה, יהיה זה שיקול משמעותי בהחלטה לאפשר את ניהול התביעה נגד אפל גם בבריטניה. 

אפיק מסרה בתגובה כי היא מברכת על החלטת בית המשפט בבריטניה בעניין גוגל וכי תשקול הגשת התביעה נגד אפל בברטניה שנית לאחר שתתקבל החלטה בהליך המשפטי המתנהל בארה"ב. מקור: BBC News