פייסבוק תחסום ידיעות חדשותיות באוסטרליה

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הודיעה כי תחסום את האפשרות לשתף ידיעות מאתרי חדשות באוסטרליה. ההחלטה התקבלה בעקבות הצעת חוק שמקדמת בימים אלה ממשלת אוסטרליה ולפיה חברות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק יאלצו לפצות אתרי חדשות על שימוש בתוכן חדשותי בתוצאות החיפוש ובפלטפורמות שהן מפעילות.

גוגל, שגם היא הביעה את מורת רוחה מההצעה והזהירה כי היא עלולה לחסום במנועה חיפוש שלה את הגישה לאתרי חדשות באוסטרליה, הודיעה לפני ימים אחדים כי הגיעה להסכמים עם תאגיד החדשות של רופרט מורדוך ועם חברות חדשות נוספות, לפיהם תורשה לשתף תכנים חדשותיים מערוצים אלה בשירותיה. כך דיווח New York Times (מאת מייק אייזק).

לעומת גוגל, פייסבוק החליטה לחסום את האפשרות לשתף תכנים וקישורים לאתרי חדשות באוסטרליה. בהודעת החברה נמסר כי הצעת החוק מתעלמת ממערכת היחסים שבין פייסבוק, כמפעילת פלטפורמה דיגיטלית, לבין מי שמשתמשים בה כדי לשתף תוכן חדשותי שיצרו. פייסבוק גם התייחסה להבדל בינה לבין גוגל והסבירה כי בעוד שערוצי החדשות לא בוחרים להציג את התכנים שהם יוצרים בגוגל, הם כן בוחרים אם לשתף תוכן מסוים בפייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה לו. לטענת פייסבוק הערך שמפיקים ערוצי החדשות משיתוף התכנים בפלטפורמות שלה עולה על הערך שפייסבוק מפיקה משיתוף התכנים, שלדבריה מהווים רק 4% מכלל התכנים המשותפים בפייסבוק.  

משמעות ההחלטה היא כי ערוצי חדשות אוסטרליים לא יורשו לשתף תכנים חדשותיים בעמודי הפייסבוק שלהם. ערוצי חדשות בינלאומיים יוכלו להמשיך לשתף תכנים, אך תכנים אלה יחסמו לצפיה למשתמשים מאוסטרליה. כמו כן, משתמשים לא יוכלו לשתף תכנים חדשותיים של ערוצי חדשות מאוסטרליה, ומשתמשים מאוסטרליה לא יוכלו לשתף תכנים חדשותיים בכלל.