גוגל מאיימת להפסיק את שירותיה באוסטרליה

גוגל מאיימת להפסיק לספק את שירותי החיפוש שלה באוסטרליה בעקבות חוק חדש שמקדמת בימים אלה ממשלת אוסטרליה ולפיו גוגל ופייסבוק יאלצו לפצות אתרי חדשות על שימוש בתוכן חדשותי שלהם בתוצאות החיפוש ובפלטפורמות שהן מפעילות. 

גוגל הודיעה בדיון בבית הנבחרים האוסטרלי כי החוק המוצע עומד בניגוד לדרך שבה פועל האינטרנט ויהווה נטל שהחברה לא תוכל לעמוד בו. בשבוע שעבר, החברה אף החלה בניסוי שבמסגרתו חסמה את הגישה לאתרי חדשות לכאחוז ממשתמשיה באוסטרליה במטרה מוצהרת לבדוק את הערך של ערוצי החדשות באוסטרליה למשתמשי מנוע החיפוש של החברה. בדומה, פייסבוק הודיעה כי היא אינה מפיקה הכנסות משמעותיות משימוש בתוכן חדשותי בפלטפורמה שלה וכי אם החוק יתקבל, היא לא תאפשר למשתמשיה באוסטרליה לשתף תוכן חדשותי.

בנוסף, שתי החברות טענו כי חברות החדשות אף מפיקות תועלת משיתוף התכנים בגוגל ופייסבוק, שלטענתן מניב תנועה גדולה יותר של משתמשים לתוכן החדשותי שמציעות חברות התקשורת באוסטרליה. 

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב הגיבה אף היא לדברים והפצירה באוסטרליה לחזור בה מהצעת החוק שלטענתה מפלה באופן ברור חברות טכנולוגיה אמריקאיות. מנגד, ממשלת אוסטרליה הודיעה כי לא תיכנע לאיומים ולסחיטה מצד ענקיות התקשורת. מקור:BBC News (מאת: ג'יימס קלייטון)