אמאזון נלחמת ברשויות התחרות באירופה. תובעת חקירה אחת בלבד

אולי יעניין אותך גם

אמאזון הגישה תביעה לבית המשפט של האיחוד האירופי בה היא טוענת כי יש לבטל את החקירה נגדה על ידי רשות ההגבלים העסקיים באיטליה, זאת בעקבות חקירה זהה שמתנהלת נגד החברה על ידי רשות ההגבליים העסקיים של האיחוד האירופי. 

בחודש נובמבר הודיעה נציבות האיחוד האירופי כי פתחה בחקירה נגד החברה בעקבות חשד שאמזון תיעדפה באופן לא הוגן את עצמה וכן סוחרים שמשתמשים במחסני החברה ובשירות המשלוחים שלה בפונקציית ה-"Buy Box" שלה, המציגה למשתמשי הפרמיום שלה מוצרים מסוימים במיקום מרכזי ובולט בשירות ומאפשרת הוספה מהירה שלהם לסל הקניות. משמעות הצגת מוצר ב-Buy Box היא העלת כמות המכירות שלו באופן משמעותי וכן גישה לצרכני הפרימיום של הפלטפורמה, שנוטים לרכוש יותר מוצרים.

אמאזון טוענת כי בעקבות פתיחת החקירה על ידי נציבות האיחוד, חקירה זו צריכה לבוא במקום חקירות של רשויות מדינתיות של מדינות באיחוד באותו נושא, זאת לצורך יעילות ההליך ואחידות ההחלטה בו בעניין החברה. אולם נראה שהנציבות סבורה אחרת ומהודעתה אומרת שהחקירה אינה באה במקום ואינה מבטלת את חקירת רשות ההגבלים העסקיים באיטליה שמתנהלת נגד החברה מ 2019 באותו נושא. הנציבות הגיבה כי תתייחס לטענות אמאזון במסגרת ההליך בבית המשפט. מקור: Reuters (מאת: פו יון צ'י)