נמשך גל החסימות של חשבונות מקוונים הקשורים לטראמפ ותומכיו

אולי יעניין אותך גם

ענקיות הרשת היו אות הפתיחה וכעת פלטפורמות מקוונות נוספות המפעילות חשבונות הקשורים לנשיא היוצא טראמפ ותומכיו מודיעות בזו אחר זו על השעיה או ביטול החשבונות. חברת סליקת התשלומים סטרייפ תחדל לסלוק תשלומים המיועדים לתרום לקמפיין הפוליטי של הנשיא היוצא טראמפ, בנימוק שתנאי השימוש שלה אוסרים על תשלומים בעסקאות בעלי פרופיל סיכון גבוה, לרבות פעילות שמסיתה או מקדמת אלימות בלתי חוקית.

במקביל, אמזון הודיעה על סגירת שירותי האירוח לרשת החברתית Parler המזוהה עם תומכי טראמפ, צעד שבא לאחר שגוגל ואפל הודיעו על הסרת האפליקציה של הרשת החברתית מהחנויות. גם טוויטר ממשיכה לסגור חשבונות נוספים, הפעם של תומכי טראמפ ובראשם היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, המשתייכים לתנועה החתרנית QAnon המזוהה עם ההתקפה על בניין הקונגרס. לטוויטר הצטרפה יו-טיוב שסגרה את הערוץ המקוון של סטיב באנון, מי שבעבר היה יועץ קרוב של הנשיא, משום שהפר את כללי הפלטפורמה האוסרים הפצה של מידע כוזב על הונאות בבחירות שהתקיימו בנובמבר. הרשת החברתית רדיט גם היא הודיעה על סגירת פורום של תמוכי הנשיא היוצא בשל הפרת הכללים על איסור הסתה לאלימות.

מקורות: הוול סטריט ג'ורנל (מאת: אנה מאריה אנדריוטיס, פיטר רודג'ייר ואמילי גלייזר); הוושינגטון פוסט (מאת: טוני רום ורייצ'ל לרמן); אן.בי.סי ניוז (מאת: בן קולינס וברנדי זדרוזני); סי.נט ניוז (מאת: ריצ'רד נייבה); הוורג' (מאת: עדי רוברטסון).