פייסבוק, סנאפצ'אט, טוויטר, שופיפיי ועוד פלטפורמות סוגרות או משעות את חשבונות טראמפ בגלל הסתה

אולי יעניין אותך גם

חשבונות מקוונים המשויכים לנשיא היוצא טראמפ נסגרים בשתי היממות האחרונות אחד אחרי השני, בהם חשבונות הקשורים לפעילותו העסקית הפרטית. טוויטר הודיעה לפני שעות אחדות כי היא סוגרת לצמיתות את החשבון של הנשיא היוצא. הצעד של טוויטר הגיע דווקא לאחר שהחברה השיבה את חשבונו לפעילות לזמן קצר, לאחר השעיה זמנית בעקבות ציוציו ברקע ההתקפה ההמונית האלימה על הקונגרס לפני שלושה ימים.

בזמן שהקולות הדורשים את סגירת חשבונות הנשיא היוצא הלכו וגברו, פייסבוק הודיעה על סגירת החשבון של טראמפ לפחות עד לסיום כהונתו בעוד כשבועיים. זמן קצר לאחריה, הודיעה כאמור טוויטר על סגירת חשבונותיו לצמיתות. שתי הרשתות מסרו שהצעד נובע מהחשש הגובר שהנשיא היוצא ימשיך לנצל את הבמה ברשת כדי לפרסם הודעות שבמישרין או במרומז מסיתות לאלימות.

נוסף לכך, טוויטר הגבילה את הפעילות בחשבון הרשמי של נשיא ארה"ב POTUS@ לאחר שהנשיא היוצא ניסה לעקוף את חסימת חשבונו האישי באמצעות ציוץ בחשבון הרשמי. מלבד טוויטר, גם אפל וגוגל הסירו מחנויות האפליקציות את הרשת החברתית Parler המזוהה עם תומכי טראמפ, משום ששימשה לתיאום ההתקפה האלימה על הקונגרס.

גם הרשת החברתית טוויץ' מבית אמזון, להזרמה בשידור חי של משחקי וידאו, הודיעה על סגירת חשבונות המשויכים לנשיא היוצא. עוד לפני כן הודיעה סנפצ'ט על צעד דומה אצלה. לכל אלה מתווספות פלטפורמת המכירות המקוונות שופיפיי, שחסמה חנויות המשויכות למותגים של הנשיא היוצא, ופייפל, שחסמה חשבונות ששימשו לגיוס כספים לארגוני מחאה התומכים בטראמפ. מקורות: הניו-יורק טיימס (מאת מייק איזק וקייט קוגנר), ורייטי (מאת: טוד ספנגלר), סי-נט (מאת: לורה אוטולה), ההיל (מאת: לקסי לונס), ביזנס אינסיידר (מאת: אייברי הרטמנס ואלנה אחטר).