גוגל מכחישה שהפרה את דיני התחרות

אולי יעניין אותך גם

גוגל הגישה את תגובתה לתביעת משרד המשפטים האמריקאי בטענות להפרת את דיני התחרות בארה"ב - והיא מכחישה (כמובן) את הטענות נגדה. 

תגובתה מתייחסת לתביעת הענק שהגיש משרד המשפטים האמריקאי ביחד עם 11 מדינות בארה"ב, שלפיה החברה ניצלה לרעה את כוחה כמונופול על מנת לשמר את מעמדה ולנטרל את מתחריה בצורה בלתי הוגנת. לטענת התובעים, גוגל עשתה זאת, בין היתר, באמצעות עסקאות בלעדיות לשימור מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל במכשירים ודפדפנים דיגיטליים כגון טלפונים חכמים של החברות סמסונג, אפל ו- LG, ושיתוף רווחים עם מפרסמים כדי להבטיח את שליטתה בשוק הפרסום המקוון. 

לאחר הגשת התביעה של משרד המשפטים הוגשו תביעות נוספות נגד החברה על ידי עשרות מדינות בארה"ב המאשימות את החברה בהפרת דיני התחרות, בין היתר באמצעות השפעה על תוצאות החיפוש במנוע החיפוש הפופולרי וחתימה על הסכם סודי עם פייסבוק, מתחרה מרכזית של גוגל בתחום הפרסום הדיגיטלי, שלפיו היא תקבל יחס מועדף במכירות הפומביות שעורכת גוגל למפרסמי מודעות.

לטענת גוגל בתגובה, היא מפתחת את מנוע החיפוש שלה באופן מתמיד על מנת לאפשר למשתמשים נגישות למידע. המשתמשים פונים לשירות כי הם בוחרים זאת ולא בגלל שהם מוכרחים לעשות כן או בעקבות חסימת גישתם לשירותים דומים אחרים. עוד היא טוענת שהסכמיה עם יצרניות מכשירים ודפדפנים דיגיטליים לשמירת מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל אינם שונים במהותם מכך שחברות מוצרי צריכה קונות מיקום בולט במדפי חנויות להצגת מוצריהן וכי למשתמשים לא קיימת מניעה להחליף את מנוע החיפוש של החברה במנועי חיפוש אחרים. מקור: AXIOS (מאת: אשלי גולד)