גוגל, סיסקו ומיקרוסופט תומכות בתביעת פייסבוק נגד NSO

אולי יעניין אותך גם

קואליציה של חברות טכנולוגיה הגישו הצהרת תמיכה בפייסבוק בתביעה המתנהלת בינה לבין חברת NSO. על החברות נמנות Cisco, גוגל, Github, לינקדאין, מייקרוסופט ו-VMware.

פייסבוק הגישה תביעה נגד NSO בבית המשפט בארה"ב לאחר שהתגלה שתוכנת "פגסוס" שפיתחה NSO ניצלה חולשת אבטחה באפליקציית המסרים וואטסאפ להחדרת נוזקות לכ- 1,400 מכשירים סלולרים של עיתונאים, דיפלומטים, פעילי זכויות אדם וכו'. לקוחותיה של NSO, כך טוענת התביעה, כוללים את בחריין, איחוד האמירויות, מקסיקו וספרד. 

NSO מצידה דחתה את הטענות וטענה כי היא זכאית לחסינות לפי חוק החסינות לריבונות זרה האמריקאי (FSIA) מאחר והיא שלוחה של המדינות וכי הפעולות נעשו על ידי המדינות עצמן ולא על ידיה. בית המשפט דחה את בקשת NSO לסלק את התביעה על הסף וקבע כי היא אינה סוכנת של מדינה ריבונית וכי קיים בסיס ראייתי למעורבות הפעילה של NSO בפריצה. 

כעת, חברות הטכנולוגיה הגישו לבית המשפט הודעת תמיכה בתביעת פייסבוק במעמד של ידיד בית משפט. בין המגישים גם איגוד האינטרנט (לא הישראלי!), המייצג עשרות חברות טכנולוגיה נוספות. בתמיכה נטען שהשימוש בתוכנות ריגול תוך ניצול חולשות בתוכנות אחרות גורם לאנשים מן השורה להרגיש לא בטוחים, ואף עשוי ליפול לידיים הלא נכונות ולגרום לתוצאות חמורות בהרבה מהפגיעה בביטחון המשתמשים היחידים.

הצהרת החברות מזכירה את תקיפת הבנק השני הגדול באוקראינה באמצעות נוזקת NotPetya אשר שיתקה 90% ממחשבי הבנק והתפשטה במהירות גם לתחנת הגרעין בצ'רנוביל ולמשרדי הדואר במדינה וכן למדינות נוספות כגון דנמרק, אוסטרליה וארה"ב. החברות טוענות כי הרחבת החסינות הריבונית כך שתחול גם על חברות פרטיות המפתחות נוזקות ותוכנות ריגול תעודד פיתוח של תוכנות דומות ותגביר את הסיכון לאבדן שליטה על כלים מסוג זה.