10 מדינות תובעת את גוגל: 'כרתה הסכם סודי עם פייסבוק למניעת התחרות'

אולי יעניין אותך גם

גוגל מנצלת את מעמדה כמונופול בתחום הפרסום באינטרנט על מנת להשיא רווחים ולמנוע תחרות בצורה בלתי הוגנת.כך טוענות 10 מדינות בארה"ב בתביעה שהגישו נגד החברה בבית המשפט הפדרלי בטקסס.

לפי התביעה, גוגל ניצלה את מעמדה על מנת לנטרל תחרות בתחום הפרסום באינטרנט, בין היתר, באמצעות כריתת הסכם בלתי חוקי עם פייסבוק, מתחרה מרכזית של גוגל בתחום הפרסום הדיגיטלי, שלפיו פייסבוק תקבל יחס מועדף במכירות הפומביות שעורכת גוגל למפרסמי מודעות. 

מגוגל נמסר כי מדובר בתביעה חסרת בסיס וכי מחירי הפרסום הדיגיטלי ירדו במהלך העשור האחרון. עוד מסרה גוגל כי היא חולקת את רוב הרווחים מהצגת פרסומות עם מפרסמים כגון אתרי חדשות. פייסבוק סירבה להגיב לטענות נגדה.

באוקטובר הוגשה תביעת ענק נגד החברה על ידי משרד המשפטים האמריקאי ו- 11 מדינות בארה"ב, המאשימה את גוגל בנקיטת פעולות לנטרול מתחריה בצורה בלתי הוגנת. לטענת אותה תביעה היא עושה זאת, בין היתר, באמצעות עסקאות בלעדיות לשימור מנוע החיפוש של גוגל כברירת המחדל במכשירים ודפדפנים דיגיטליים ושיתוף רווחים עם מפרסמים כדי להבטיח את שליטתה הפרסום המקוון. מקור: abcNews (מאת: ג'ייק בלייברג ומייקל לידק).