אסף אמדורסקי יפצה עובדי רשות ההגירה שכינה "נאצים" בפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום ברמלה הורה לזמר וליוצר אסף אמדורסקי לפצות ב-50,000 ש"ח ארבעה מעובדי רשות ההגירה שאותם כינה "נאצים" בתגובה בפייסבוק. בחודש אוגוסט 2019 עלה לדף הפייסבוק של עמותת UCI סרטון ותמונות בהם נראים התובעים, צוות מפקחי הגירה, בפעילות מבצעית. בתגובה לפוסט הגיב אמדורסקי במילים "הנאצים פה". נתבעת נוספת כתבה "נבלות ללא בושה" ונתבעה אף היא. 

הרשם נועם רף קבע כי השימוש במונח "נאצי" אינו יכול לחסות תחת ההגנה של חופש הביטוי ועל כן הוא לשון הרע, שכן יש בשימוש במונח זה כדי להשפיל את התובעים בפני הבריות לעשותם מטרה לשנאה, לבוז וללעג מצדם. בית המשפט דחה את טענתו של אמדורסקי כי יש באמרה כדי לחזור אחר שירו של המוזיקאי הידוע בשם "גרין" משנת 1997 ובכך להכשיר את הדברים. בית המשפט קבע כי האמור אינו עומד במבחן האובייקטיבי של האדם הסביר, כאשר קיים ספק אם מלבד קומץ אנשים אשר עיסוקם בתחום המוזיקה יכול לעשות את ההקשר. 

בית המשפט קבע כי לא עומדת לאמדורסקי הגנה כלשהי וכי יש לראות בפרסום "הנאצים פה" כביטוי שמתייחס לתובעים עצמם ולא כפרסום שמתייחס למדיניות כלשהי של המדינה או רשות ההגירה (בפרט שעה שהפרסום נעשה תחת תמונותיהם של התובעים ולא במסגרת התייחסות בדף כללי בנוגע למדיניות האכיפה של רשות ההגירה ומדינת ישראל).

בית המשפט הורה לאמדורסקי לפצות את התובעים ב-50,000 ש"ח (12,500 ש"ח לכל תובע) וכן בהוצאות בסך 1,875 ש"ח ובשכ"ט עו"ד בסך 11,700 ש"ח. התביעה נגד הנתבעת הנוספת נדחתה, לאחר שבית המשפט קבע כי מדובר בגידוף שאינו עולה כדי לשון הרע. לעיון בפסק הדין: תא"מ 31804-10-19 זינגרמן ואח' נ' אמדורסקי ואח' (ניתן 17.11.2020).

law.co.il נזכר כי בשנת 2010 הורה בית המשפט השלום בת"א לאמדורסקי, יחד עם אחרים, לפצות צלם חובב על הפרת זכויות היוצרים שלו בצילומים שצילם בהופעה של הזמר [ת"א 10560/08 שוחט נ' שמש ואח' (25.5.2010)].