ארה"ב: הפסד שני לטראמפ במאבק נגד טיק טוק

בית המשפט הפדרלי בוושינגטון ביטל את הצו של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, שהורה לחסום את אפליקציית טיק טוק בארה"ב ולהסירה מחנויות האפליקציות. טראמפ מנהל זה מכבר מאבק נגד האפליקציה הפופולרית בטענה כי היא מהווה סיכון לביטחון הלאומי, מפני שהיא בבעלות חברה סינית. לטענת הנשיא היוצא, התערבות הממשלה בסין בפעילותן של חברות פרטיות במדינה מעלה חשש לריגול אחר תושבי ארצות הברית המשתמשים באפליקציה. 

עוד בטרם החל טראמפ במאבקו נגד טיק טוק, החברה עמדה לביקורת על ידי ועדת ההשקעות האמריקאית, הבוחנת את פעילותן של חברות זרות בארצות-הברית. אחת ההצעות שעלו במהלך הביקורת היתה שהחברה האמריקאית אורקל תרכוש את טיק טוק. אולם, למרות שהדיון בהצעה זו טרם הגיע לידי מיצוי, החליט טראמפ לפעול לביטול פעילותה של טיק טוק במדינה. 

בית המשפט קבע כי טראמפ חרג מסמכותו לקבוע הוראות חירום כלכליות כאשר ניסה לגרום לאפליקציה הפופולרית לחדול מפעילותה וכי היעדר הניסיון למצוא אלטרנטיבות פוגעניות פחות מעלה חשש כי מדובר בגחמה שירירותית מצד הנשיא היוצא. 

בית המשפט בוושינגטון אינו הראשון לדחות את טענות טראמפ. באוקטובר דחה בית המשפט בפנסילבניה את צו אחר שביקש להגביל השקעות בטיקטוק בארצות-הברית. בדעת טראמפ לערער על ההחלטה. בית המשפט בוושינגטון התייחס כעת לכך בהחלטתו וקבע כי גם במקרה שערעורו של הנשיא בפנסילבניה יתקבל, החלטת בית המשפט בוושינגטון תישאר בתוקף, וזאת מחשש שעזיבה המונית של משתמשים את האפליקציה עשויה לגרום לטיק טוק נזק בלתי הפיך. מקור: NPR (מאת: בובי אלין).