נעצרו חשודים בהונאת סייבר של לקוחות בנקים בישראל

אולי יעניין אותך גם

שני אחים מנתניה, רמי ונתנאל מויאל, נעצרו בחשד שארגנו מתקפת סייבר מסוג "פישינג" נגד לקוחות של בנקים בישראל וגנבו במצטבר למעלה מחצי מיליון שקלים מעשרות אנשים. יחד עם האחים נעצר חשוד נוסף, ערן לסקר. מעצרם של החשודים הוארך עד ליום 30 בנובמבר.

על פי המשטרה, החשודים הקימו אתרים שהתחזו לאתרי בנקים שונים בישראל ושלחו הודעות SMS ללקוחות הבנקים שלפיהן החשבון שלהם נחסם והם מתבקשים להכניס את פרטיהם באתר הבנק. הקישור בהודעה הפנה את הלקוחות לאתרים המתחזים. באופן זה אספו החשודים את שמות המשתמש וססמאות הגישה וקיבלו גישה לחשבונותיהם של הלקוחות, שאותה ניצלו להעברת כספים. 

החקירה שהובילה למעצר החלה בעקבות קבלת תלונות מלקוחות בנקים שדיווחו על פעולות חריגות בחשבונותיהם. מקור: פוסטה (מאת: זיו קריסטל)

דו"ח מודיעין סייבר של חברת ClearSky שפורסם לפני שבועיים התריע מפני התקפת "פישינג" נגד לקוחות בנקים בישראל שהחלה בסוף חודש ספטמבר 2020. ממצאי הדו"ח הובילו למסקנה כי מדובר ככל הנראה בתוקפים הפועלים מישראל. הדו"ח חשף כי התוקפים פותחים אתרים מתחזים רבים הנסגרים לאחר זמן קצר וכי הם עושים שימשו באתרי Free Hosting המאפשרים פתיחה של שמות מתחם רבים במקביל ובצורה אנונימית. החוקרים חשפו את כתובת הדוא"ל הראשית ששימשה לפתיחת שמות המתחם והעריכו כי ניתן לאתר באמצעותה את התוקפים.