אפל תשלם $113 מיליון על האטת מכשירי אייפון ישנים

אפל תשלם 113 מיליון דולר בגין האטת מכשירי אייפון ישנים - כך לפי הסכם פשרה שגיבשה בעקבות חקירה שניהלו נגד החברה 34 מדינות בארה"ב. 

תחילת הפרשה בשנת 2017, אז הועלו טענות על ידי צרכנים של מכשירי אייפון כי בעקבות עדכוני תוכנה במכשירים הורגשה האטה בפעילות המכשירים הישנים. ההרעה בביצועים התפרשה כפעולה יזומה של אפל נקטה לעודד צרכנים לרכוש מכשירים חדשים יותר. אפל מצידה טענה כי ההאטה נועדה על מנת לשמר את הסוללה במכשירים אלה, העלולה להתרוקן מהר יותר בעקבות עדכוני התוכנה. ההסבר  לא סיפק את מבקרי החברה אשר ציינו את חוסר השקיפות שלה כלפי הצרכנים. 

בעקבות הפרשה ניהלו 34 מדינות בארה"ב חקירות נגד החברה בחשד להתנהלות מטעה ובלתי הוגנת כלפי לקוחותיה. לפי הסכם הפשרה, בנוסף לקנס שהוטל על החברה, אפל תדרש גם לפרסם הודעה לצרכנים אודות הצעדים שהיא מיישמת לשימור כוח הסוללה במכשיריה.  

זהו אינו הקנס הראשון שאפל נאלצת לשלם בעקבות הפרשה, שזכתה לכינוי "BatteryGate". במרץ 2020 פורסם כי הושגה פשרה בתביעה יצוגית שהוגשה נגד החברה בארה"ב ולפיה החברה תשלם עד 500 מיליון דולר ($25 לכל בעל מכשיר מהדגמים שהושפעו ו-90 מיליון דולר לעורכי הדין שניהלו את התביעה היצוגית). כמו כן, החברה נדרשה לשלם קנס נוסף בגובה 25 מיליון יורו בעקבות חקירה שהתנהלה נגדה בעקבות הפרשה על ידי הרשויות בצרפת. מקןר: The Washington Post (מאת: טוני רום).