טוויטר וגוגל מקשיחות מדיניות לקראת הבחירות בארה"ב

אולי יעניין אותך גם

שתי ענקיות המדיה גוגל וטוויטר הודיעו בימים האחרונים, כי לקראת הבחירות הקרבות לנשיאות ארה"ב, הן יקשיחו את המדיניות שלהן נגד הטעיית ציבור הבוחרים ויחסמו תוכן כוזב או מטעה הקשור להתנהלות הבחירות, להתקדמותן ולתוצאותיהן.

טוויטר הודיעה, כי החל מה-17 בספטמבר תורחב מדיניות החברה נגד הטעיית הבוחרים. בהתאם למדיניות החדשה, טוויטר תוכל להסיר תכנים או לתייגם ככאלו שעלולים להטעות או להוליך שולל מצביעים, כמו למשל תחזיות מוקדמות לניצחון מתמודד מסוים כאשר הקולות טרם נספרו. המדיניות המורחבת נועדה לחזק כמה נקודות במדיניות הקיימת: איסור על פרסום מידע מטעה בנושא הבחירות; פרסום טענות שנויות במחלוקת שיכולות לערער את אמון הציבור בתהליך הבחירות עצמו ופרסום תחזיות מוקדמות על תוצאות הבחירות לפני תום ספירת הקולות.

גם גוגל הודיעה, כי היא תעדכן את מדיניות "ההשלמה האוטומטית" (auto complete) במנוע החיפוש שלה ותסיר השלמות אוטומטיות מטעות או מניפולטיביות הקשורות לבחירות. כחלק מן המהלך, גוגל תעצב את פונקציית "ההשלמה האוטומטית" כך שלא תשלים משפטים באופן שיכול להתפרש כעידוד או התנגדות למועמד או מפלגה מסוימת. כמו כן, ההשלמה האוטומטית לא תשלים משפטים באופן שמעודד דרך הצבעה מסוימת (למשל, באמצעות המייל). גוגל הוסיפה, כי תסיר תוכן הקשור למצב מניין הקולות באזורי ההצבעה השונים.

גוגל הודתה, כי מערכות אלו אינן מושלמות ואינן חפות מטעויות ואי דיוקים ואמרה כי אם תחזיות יסתננו דרכה, הן יטופלו באופן ידני. מקור: אנגאד'גט (מאת שרלין לואו) ; ווקס (מאת שירין ג'אפארי).