ועכשיו תור אפל: תובעת את אפיק על הפרת חוזה

הסכסוך בין אפל לאפיק, מפתחת המשחק הפופולרי פורטנייט (Fortnite), ממשיך להכות גלים, והפעם תורה של אפל: החברה הגישה תביעה נגד אפיק בגין הפרת חוזה. 

הסכסוך בין החברות החל כאשר אפיק עקפה את מנגנון התשלומים של אפל ואפשרה למשתמשי פורטנייט לבצע רכישות במשחק מבלי שאפיק תידרש לשלם לאפל 30% מהכנסות האפליקציה כנדרש באפסטור. בעקבות זאת, אפל הסירה את פורטנייט מחנות האפליקציות שלה ואפיק הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.

לאחר הגשת התביעה הודיעה אפל לאפיק כי בכוונתה לבטל את חשבונות המפתחים של אפיק ולשלול מהחברה גם הרישיון לשימוש בכלי הפיתוח של אפל עצמה. אפיק עתרה לבית המשפט מיד וזה קבע כי כי אפל רשאית להסיר מחנות האפליקציות שלה את המשחק בשל הפרת תנאי השימוש באפסטור, אולם אינה רשאית לבטל את רישיונות אפיק להשתמש בכלי הפיתוח של אפל או לבטל את השימוש בכלי הפיתוח של אפיק כדי שלא לפגוע בצדדים שלישיים. בנוסף, אפיק הגישה גם בקשה לצו מניעה נגד אפל בו היא טוענת כי הורדת המשחק תגרום לאפיק נזק בלתי הפיך ודורשת כי אפל תחזיר את המשחק לאפ-סטור. בקשה זו תידון בבית המשפט בסוף חודש ספטמבר. 

כעת, הגישה אפל תביעה נגדית בגין הפרת חוזה. אפל אינה נוקבת בסכום הפיצוי שהיא מבקשת, אך מציינת כי אפיק הרוויחה כ- $600 מיליון באמצעות האפסטור וכי הופתעה לגלות את המרד שפתחה בו נגד החברה נוכח ביטויים פומביים אוהדים של החברה כלפי אפל חודשים אך ספורים טרם תחילת הסכסוך בין החברות. מקור: CNBC (מאת: טוד הסלטון).