ביהמ"ש: אפל רשאית להסיר את פורטנייט אך לא את כלי הפיתוח של אפיק

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בקליפורניה קבע כי Apple רשאית להסיר מחנות האפליקציות שלה (App Store) את המשחק הפופולרי פורטנייט (Fortnite), וזאת בשל הפרת כללי המדיניות של החנות המקוונת. עם זאת, בית המשפט קבע עוד כי אפל אינה רשאית לבטל את רישיונותיה של מפתחת המשחק, חברת Epic, להשתמש בכלי הפיתוח של אפל או לבטל את השימוש בכלי הפיתוח של Epic עצמה. 

נזכיר כי הסכסוך בין החברות החל כאשר אפיק מחתה בפומבי על דרישתה הגורפת של אפל ממפתחי אפליקציות המוצגות באפ סטור לשלם לחברה 30% מהכנסות האפליקציות, תוך שהיא עוקפת את המנגנון של Apple. בעקבות כך אפל הסירה את משחק פורטנייט מחנות האפליקציות שלה ואפיק הגישה מיידית תביעה לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.

לאחר הגשת התביעה הודיעה אפל לאפיק כי החל מה- 28 באוגוסט חשבונות המפתחים של אפיק יבוטלו ויישלל מהחברה גם הרישיון לשימוש בכלי הפיתוח של אפל עצמה. אפיק עתרה לבית המשפט גם על החלטה זו, בטענה כי הוראת אפל היא פעולת נקם בגין התביעה בעניין משחק הפורטנייט וכי אפל מנצלת את כוחה על מנת לכפות על אפיק שלא לפתח כלים שהיא מציעה לצדדים שלישיים, כדי שלא תתחרה בכלים דומים שאפל מפתחת.

בדיון מקדמי קבע בית המשפט כי כי אפל רשאית להסיר מחנות האפליקציות שלה את המשחק בשל הפרת תנאי השימוש של האפ סטור, אולם אינה רשאית לבטל את רישיונותיה של אפיק להשתמש בכלי הפיתוח של אפל או לבטל את השימוש בכלי הפיתוח של אפיק. בית המשפט ציין כי אפיק הפרה במודע את תנאי השימוש של האפ סטור ועל כן קיימת הצדקה להסרת המשחק מהאפ סטור, אולם הסכסוך המתנהל בין החברות אינו יכול לפגוע בצדדים שלישיים אשר משתמשים בכלי הפיתוח שמציעה אפיק. החלטת בית המשפט תישאר בתוקפה עד הדיון הבא בתביעה בין אפיק לאפל, הקבוע ל- 28 בספטמבר 2020. מקור: BBC