שמונה-עשר חודשי מאסר על גניבת סודות מסחריים מגוגל

אולי יעניין אותך גם

שמונה-עשר חודשי מאסר נגזרו על אנתוני לבנדובסקי, מהנדס נהיגה אוטונומית שגנב סודות מסחריים מגוגל כשעבר לעבוד ב- Uber.

לבנדובסקי היה מראשוני מי שעוסקים בפיתוח נהיגה אוטונומית בגוגל. הוא עבד בחברה משנת 2009 עד לשנת 2016 שאז עזב ללא הודעה מוקדמת כדי לפתוח חברה עצמאית משלו בשם "אוטו מוטו", שאותה מכר מיד ל- Uber. ב- 2017, פוטר לבנדובסקי מ- Uber בעקבות תביעה אזרחית שהגישה נגדה גוגל בטענות לגניבת סודות מסחריים בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית. התביעה אמנם הסתיימה בפשרה, אבל הובילה לחקירה של לבנדובסקי. בחקירה התברר שלבנדובסקי הוריד קבצים ממחשבו בגוגל לפני שעזב את החברה וכך גנב וסחר בסודות מסחריים.

לאחר שסירב תחילה להודות באשמה, במרץ 2019 הודה לבנדובסקי בביצוע עבירה אחת ויחידה מתוך 33 שיוחסו לו. בית משפט בסן פרנסיסקו קבע כעת בפסק הדין כי על אף שמדובר באדם מבריק שהשפיע רבות על ההתפתחות הטכנולוגית בעמק הסיליקון, היקף הסודות המסחריים שגנב היה רחב בצורה יוצאת דופן. עונש המאסר, כך נפסק, הכרחי במקרה זה כדי להרתיע אחרים מפעולה בשיטות דומות.

בנוסף למאסר הטיל בית המשפט על לבנדובסקי קנס של 700,000 דולר. עם זאת, השופט הסכים לקבוע כי עונש המאסר יצא לפועל רק לאחר שמגיפת הקורונה תחלוף מפאת הסיכון הבריאותי ללבנדובסקי. מקור: The Verge (מאת ניק סטאט).