ארה"ב: הבולשת לא נדרשת לצו חיפוש להשגת פרטי חשבון ביטקוין

אולי יעניין אותך גם

לבעל חשבון ביטקוין אין ציפיה סבירה לפרטיות חשבונו המתנהל בזירת מסחר ולפרטיות המידע הנגיש באופן פומבי במנגנון הבלוקצ'יין התומך במסחר בביטקוין. רשות חוקרת המבקשת להשיג את פרטי בעל חשבון הביטקוין מזירת המסחר ונתונים ממנגנון הבלוקצ'יין הפומבי לא נדרשת לצו חיפוש שיפוטי שבו עליה לשכנע את בית המשפט בקיומה של עילה סבירה כי בעל החשבון עבר עבירה. כך פסק לאחרונה בית משפט פדרלי לערעורים בדרום ארה"ב.

החלטת בית המשפט נסמכת על שורה של הלכות של בית המשפט העליון הפדרלי מאז שנות השבעים. לפי ההלכות, מידע ונתונים אישיים כלליים על חשבון המתנהל אצל גורם שלישי - כגון בנק או ספק תקשורת - לא מקימים ציפיה סבירה לפרטיות לפי התיקון הרביעי לחוקה האמריקאית ועל כן לא מחייבים את רשויות החקירה להצטייד בצו שיפוטי לקבלת המידע מהגורם השלישי. זאת, להבדיל ממידע ונתונים אישיים רגישים כגון נתוני מיקום - שאף שהם מתועדים אצל גורם שלישי כמו ספק סלולר למשל - מהווים חדירה חריפה לפרטיות ומשכך חל עליהם התיקון הרביעי לחוקה המחייב צו שיפוטי.

פרטיו של בעל החשבון, אותם השיגו חוקרי הבולשת הפדרלית ללא צו שיפוטי, שימשו אותם לאתר את זהותו ובעקבות זאת גם לקבל צו חיפוש שיפוטי בביתו. בחיפוש שנערך בביתו נמצא כונן קשיח ובו ראיות המעידות כי החשוד עסק בחומרי פדופיליה. ראיות אלה שימשו בסיס להגשת כתב אישום נגדו. הנאשם פעל לפסילת ראיות בטענה כי המידע הראשוני שהוביל לזהותו התקבל ללא צו שיפוטי, אולם כאמור בית המשפט הפדרלי דחה את טענותיו והתיר את השימוש בראיות.