אמזון ורדיט משעות חשבונות המקושרים לטראמפ בשל גילויי גזענות

אולי יעניין אותך גם

Twitch, שירות הסטרימינג של אמזון, השעה באופן זמני את הערוץ של הנשיא טראמפ בשל התנהגות פוגענית, והתוכן הפוגעני ששודר בו הוסר. אחד התכנים שהוסרו היה שידור של עצרת בחירות מ2016 בה טען טראמפ כי מקסיקו שולחת אנסים וסוחרי סמים לארה"ב. תוכן נוסף שהוסר היה שידור של עצרת שהתקיימה לא מזמן בטולסה ובה השמיע טראמפ הערות גזעניות. Twitch הצהירה בשנה שעברה, כאשר הערוץ של טראמפ הושק, כי "פוליטיקאים, כמו כל אחד אחד, חייבים להישמע לתנאי השימוש ולהנחיות של השירות. אנו לא נחריג תוכן פוליטי או חדשותי ונפעל נגד תוכן שמפר את הכללים."

השעית הערוץ של טראמפ מגיעה כשבוע אחר שהשירות הודיע כי יפעל נגד הטרדות מיניות ואף ישעה משתמשים שיעלו תוכן מטריד. צעדים אלה מרמזים כי Twitch מתחילה לאמץ מדיניות נוקשה יותר באשר לסינון תוכן פוגעני.

במקביל, הודיע שירות הקהילות רדיט כי סגר כ-2000 פורומים בעקבות עדכון מדיניות התוכן של השירות, ובינהם פורום ידוע המקושר לתומכי טראמפ (The_Donald).  השירות עדכן את מדיניות התוכן שלו בעקבות ביקורת שספג מגורמים שונים וכן לחץ של מפגיני Black Lives Matter שיזמו השבתה של פורומים פופולרים במחאה על המדיניות המקלה של השירות באשר לקידום תוכן גזעני ברשת. מדובר בצעד שמהווה סטיה מהעמדה המסורתית של רדיט שקידשה את חופש הביטוי כערך עליון. מנכ"ל רדיט מסר בשיחה עם עיתונאים: "אני מודה שנאבקתי על מנת לאזן בין ערכי כאמריקאי וערך חופש הביטוי, ולבין ערכי וערכי החברה סביב הגינות אנושית פשוטה".

הצעדים שנקטו Twitch ורדיט מצטרפים לצעדים שנקטו לאחרונה חברות אחרות כגון טוויטר, שהוסיפה הערות "בדיקת עובדות" לציוצים של טראמפ, וסנאפ, שהודיעה כי תפסיק לקדם תכנים מחשבונו של טראמפ בסנאפצ'ט. (מקור: (The Verge, מאת: ג'ייקוב קסטרנקס;  The Verge  מאת: קייסי ניוטון).