סנאפצ'ט תפסיק לקדם תכנים של טראמפ בגלל גזענות

אולי יעניין אותך גם

ענקית המדיה החברתית סנאפ (Snap), חברת האם של סנאפ'אט (SnapChat) הודיעה, כי תפסיק לקדם בחינם תכנים מחשבונו הפרטי של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על גבי פלטפורמת "דיסקבר" (Discover) וזאת עקב התבטאויות גזעניות ופוגעניות שפורסמו לאחרונה על ידי הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. חשבונו של הנשיא עדיין יהיה ציבורי אך לא יקודם על ידי האתר דרך הפלטפורמה.

סנאפ הודיעה, כי ההחלטה התקבלה בסוף השבוע בעקבות הציוץ בחשבון הטוויטר של הנשיא שבו הזהיר את המפגינים מחוץ לכתלי הבית הלבן, ש"אם יחצו את הגדר, שומרי הבית הלבן ישסו בהם את הכלבים הכי אכזריים שפגשו" (תרגום חופשי). המפגינים התקהלו מחוץ לבית הלבן בעקבות מותו של ג'ורג פלויד, גבר אפרו-אמריקאי שנחנק למוות בידי שוטר במיניאפוליס בשבוע שעבר. הציוץ עם זאת, לא פורסם בחשבון הסנאפצ'אט של הנשיא ולא הוסר על ידי טוויטר.

סנאפ הודיעה, כי הציוץ של הנשיא לא עומד באמות המידה של דיסקבר, שמטרתה לקדם מטרות חיוביות. משמעות הדבר היא שלא יקודמו תכנים גזעניים או פוגעניים בפלטפורמה אך עם זאת, אין בכוונת סנאפ להסיר או לחסום חשבונות המפרסמים תכנים שנויים במחלוקת.

מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, בראד פרסקל, האשים בתגובה את סנאפ בניסיון לחבל שמסע הבחירות של הנשיא. מקור: CNet (מאת קוויני וונג).