אושר הסכם הפשרה בין פייסבוק ל-FTC בפרשת קיימברידג' אנליטיקה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בארה"ב אישר את הסכם הפשרה בין נציבות הסחר הפדרלית (Federal Trade Commission - FTC) לבין פייסבוק, לפיו הרשת החברתית תשלם קנס של 5 מיליארד דולר בעקבות מעורבותה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה והפרתה את צו הפשרה המוסכם הקודם שנכרת בינה לבין הנציבות.

כזכור, הצדדים הגיעו לפשרה זו בעקבות חקירה שפתחה הנציבות נגד פייסבוק ב-2018. פייסבוק הואשמה בשימוש בפרקטיקות פסולות לקבלת מידע אודות משתמשיה - מידע שמצא את דרכו לחברת קיימברידג' אנליטיקה. בחודש יולי 2019 הגיעו הצדדים לפשרה לפיה תשלם פייסבוק קנס של 5 מיליארד דולר, הקנס הגבוה ביותר שהטילה הנציבות על חברה עד כה. כמו כן, החברה נדרשה לערוך שינויים נרחבים בהגנתה על פרטיות המשתמשים בפלטפורמה.

בהצהרה שפרסמה פייסבוק בעקבות אישור הסכם הפשרה נמסר כי בעקבות החקירה פייסבוק ערכה שינויים משמעותיים ביחס שלה לפרטיות משתמשיה ובפיתוח מוצרים חדשים. אלה כוללים בין היתר, הטמעת תהליכי עבודה לשמירה על הפרטיות, הגדלת הצוות המשפטי העוסק בפרטיות וביצוע הדרכות לעובדים. תחת הסכם הפשרה הנוכחי יהיה על פייסבוק לדווח לנציבות על בסיס רבעוני אודות הפעולות שהיא נוקטת לציות להסכם ולשמירה על פרטיות המשתמשים. מקור: The Hill (מאת: כריס מילו רודריגו).