פולין לא נשארת מאחור: השיקה אפליקצייה למעקב אחר חולי קורונה

אולי יעניין אותך גם

בדומה למדינות רבות מסביב לעולם כדוגמת גרמניה וסינגפור, פולין השיקה בימים האחרונים אפליקציה שמטרתה לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה. האפליקציה עתידה לצמצם את דרישות ההסגר החלות כעת על כלל האוכלוסיה, ולהחילן על קבוצה מצומצמת יותר של אזרחים הנחשדים כנושאים את הנגיף.

את האפליקצייה פיתח המשרד הפולני לעניינים דיגיטליים, במטרה לאזן בין זכות האזרחים לפרטיות לבין האינטרס הלאומי במעקב ואיתור נשאי הנגיף.

בדומה לאפליקצייה הסינגפורית, השימוש באפליקצייה הוא וולונטרי. המידע נאסף בטלפונים הניידים של המשתמשים על בסיס ממשק וחיבור הבלוטות' (bluetooth) בין מכשירים של משתמשים שונים. באופן זה מזהה המכשיר בקירבת אילו מכשירים אחרים הוא נמצא. המידע נשמר כשהוא מוצפן על גבי הטלפונים הניידים עצמם, לשבועיים והוא יועבר לשרתי משרד הבריאות אך ורק במידה ואותו אזרח נבדק ונמצא כנושא את נגיף הקורונה. את העברת המידע מבצע החולה עצמו על ידי הנחיות משרד הבריאות. המידע ינותח אז על פי קריטריונים של משך זמן הקרבה בין המשתמשים, המרחק ביניהם ותדירות המפגשים, כך שאפשר יהיה להתריע ולהחיל את הוראות ההסגר רק על קוצת האזרחים הרלוונטיים אשר נמצאו בקרבה ממשית לנושא הנגיף.

בנוסף, האפליקציה מספקת למשתמש חיווי בדבר מצבו -

  • חיווי ירוק: משמע המשתמש בריא ויכול להמשיך להתנהל על פי הנחיות משרד הבריאות.
  • חיווי כתום: משמע לא חלפו שבועיים מעת התקנת האפליקציה ולכן אין בידי משרד הבריאות נתונים מספיקים כדי לבצע ניתוח הפרופיל. משרד הבריאות ממליץ להישמר במיוחד במקרים אלו.
  • חיווי אדום: על האזרח ליצור קשר באופן מיידי עם משרד הבריאות ולהשאר בביתו תחת תנאי הסגר.

ממשלת פולין קראה לכל אזרחיה להתקין את האפליקצייה תוך הבטחה, כי פרטיותם תשמר באופן הטוב ביותר. מקור: גיט האב (מאת ג'ייקוב ליפינסקי).