קריאות לדחיית ה-CCPA בשל משבר הקורונה

אולי יעניין אותך גם

איגודים בתעשיית האינטרנט והטכנולוגיה קוראים לתובע הכללי של קליפורניה להימנע מנקיטת צעדים לאכיפת חוק הפרטיות לצרכנים בקליפורניה (California Consumer Privacy Act - CCPA) עד לתחילת 2021 בשל משבר הקורונה והעדרן בשלב זה של תקנות סופיות ליישום ה-CCPA. בין הגורמים החתומים על הקריאה - קואליציית האינטרנט בה חברות בין היתר אמזון, גוגל, פייסבוק ואליבאבא,וקבוצת ההנהגה של הסיליקון וואלי, בה חברות בין היתר מייקרוסופט, אפל, אובר וליפט וכן איגוד תעשיית הפרסום המקוון.

במכתב ששיגרו הגורמים למשרד התובע הכללי נאמר שעובדים רבים, כולל אלה האמונים על היערכות ארגונית לקראת ה-CCPA, עובדים כיום מהבית ומכורח הנסיבות מתקשים להקדיש זמן וקשב להיערכות הנדרשת. לדברי מנסחי המכתב, אין זו העת להקשות באמצעי אכיפה תקדימיים על עסקים המתקשים ממילא לשרוד בתקופת משבר הקורונה. לדבריהם, הכרזה על השעיית פעולות אכיפה תקל במקצת על המשבר שעסקים רבים חווים כעת ממילא.

המכתב מדגיש גם כי כיום, שלושה חודשים לפני מועד תחילת האכיפה המיועד של ה-CCPA, עדיין לא נקבעו התקנות הסופיות ליישום החקיקה. העדרן של התקנות גורר אי וודאות לעסקים ומקשה עליהם להיות ערוכים במועד האכיפה המיועד מאחר וטרם נקבעו התקנות המורות להם כיצד בדיוק עליהם להיערך.