פייסבוק הכריזה על הסדרה עצמית של הטיפול בסרטוני בחירות מזויפים

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק תמחק סרטונים מסוימים המשתמשים בטכנולוגיית deepfake - טכנולוגיית בינה מלאכותית אשר מתמרנת סרטונים כך שיראו אמיתיים כשלמעשה הם סרטונים מזויפים - כך הודיעה החברה בבלוג שלה. היא תסיר רק סרטונים מזויפים המציגים אדם כשהוא אומר דברים שלא אמר במציאות, ושאינם סרטוני פארודיה או סאטירה. החברה הבהירה כי המהלך הוא חלק ממלחמתה בחדשות מזויפות וכהכנה למערכת הבחירות הקרבה בארה"ב.

מנגד, פייסבוק הבהירה כי סרטון של הפוליטיקאית ננסי פלוסי, אשר תומרן כך שהיא מוצגת בו כמי שבולעת את מילותיה, לא יסווג להסרה, אך כן תצורף לו התראה כי מדובר בסרטון שעבר מניפולציה. בעבר, פייסבוק ספגב ביקורות מצד פוליטיקאים משני צידי המפה הפוליטית בארה"ב כמי שלא עשתה מספיק כדי למנוע את התפשטותן של חדשות מזויפות.

law.co.il מעיר כי לא מן הנמנע שמהלך ההסדרה העצמית של פייסבוק מונע ממהליכי רגולציה וחקיקה ברחבי העולם שנועדו לחייב את הרשת החברתית לפעול באופן אקטיבי נגד פייק-ניוז, כדוגמת החוק שהתקבל השנה בסינגפור, והדיונים בבריטניה על הטלת אחריות משפטית מוגברת על רשתות חברתיות בעניין תכנים שמתפרסמים בהן. מקור: רויטרס (מאת: מקלה ריינה).