סינגפור - חוק חדש נגד פרסום "פייק ניוז" בפלטפורמות מקוונות

אולי יעניין אותך גם

בסינגפור התקבל חוק המאפשר פיקוח ממשלתי על הפצת תכנים כוזבים בפלטפורמות מקוונות. ה- Protection from Online Falsehoods and Manipulation Bill, נועד להגן על האינטרס הציבורי מפני הפצת "פייק ניוז". הוא אוסר הפצה של מידע כוזב העלול לפגוע באינטרס הציבורי וכן שימוש בחשבונות מזוייפים או בוטים לצורך הפצת מידע כזה. החוק מאפשר לרשויות להורות על הסרת מידע כוזב מפלטפורמות מקוונות ועל פרסום תיקונים ,במידת הצורך. הוא קובע קנסות כבדים על הפרתו ואף עונשי מאסר משמעותיים (עד עשר שנים במקרים מסויימים).

החוק מגדיר "פלטפורמות מקוונות" באופן רחב, כך שהוא עשוי לחול לא רק על אתרי חדשות, רשתות חברתיות ומרחבים ציבוריים אחרים ברשת, אלא גם על שירותי הודעות פרטיות, וקבוצות צ'אט סגורות באפליקציות כגון Whatsapp. לא ברור כיצד ינוטר בפועל תוכן המועבר בהודעות אישיות באמצעות אפליקציות מוצפנות.

החקיקה מעוררת ביקורת רבה בקרב פעילי זכויות אדם הטוענים כי היא מהווה סיכון ממשי לחופש הביטוי. הביקורת מתמקדת בהגדרות הרחבות של החוק, הן באשר לאופי הפלטפורמות המקוונות והן באשר למהות המידע הכוזב. בכיר במחלקת אסיה בארגון Human Rights Watch, אמר כי מדובר בחוק שהוא "התקדמות לכיוון שליטה וצנזורה בסגנון 'האח הגדול'. זהו איום ישיר על חופש הביטוי והעולם כולו צריך להיות מוטרד מכך". ביקורת דומה נשמעה מארגונים נוספים וכן מהאופוזיציה בסינגפור, אך הפרלמנט הסינגפורי אישר את החוק ברוב גורף והוא צפוי להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

מקור: BBC News (מאת: טסה וונג)