העליון בארה"ב ידון בתביעת אורקל נגד גוגל על העתקת ג'אווה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון הפדרלי בארצות-הברית נעתר לבקשת גוגל והסכים לדון בערעור על פסק הדין מ-2018 של בית משפט פדרלי לערעורים בארה''ב (Court of Appeals for the Federal Circuit) שמצא כי ההעתקה והשימוש של גוגל ב-37 מחבילות ה-API של שפת התכנות Java של אורקל לא מהוות "שימוש הוגן" על פי חוק זכויות יוצרים האמריקאי.

כזכור, הסכסוך נמצא כבר עשור בדיונים בבתי משפט ברחבי ארה"ב וטרם הסתיים. בשנת 2005, רכשה גוגל את חברת אנדרויד והחליטה להעתיק ולהשתמש בשפת התכנות Java (שבעבר הייתה בבעלות סאן מיקרוסיסמטס עד שנרכשה על ידי אורקל). ההעתקה והשימוש של גוגל נועדו לפתח מכונה וירטואלית עצמאית לפלטפורמת אנדרואיד. גוגל העתיקה את חבילות ה-Java API של אורקל כדי לאפשר תמיכה באנדרואיד לשפת Java, ואורקל תבעה את גוגל על כך.

במסגרת הערעור שידון בשנה הבאה, בית המשפט העליון הפדרלי צפוי להכריע בשתי שאלות:

  1. האם ממשקי חבילות ה-Java API של אורקל זכאיות להגנת זכות יוצרים לכתחילה? שופט בית המשפט המחוזי קבע בעבר כי הממשקים אינם מוגנים, אך החלטתו נהפכה בערעור בבית המשפט הפדרלי לערעורים.
  2. האם גוגל עשתה "שימוש הוגן" מותר ב-Java API? חבר מושבעים קבע פה אחד שמעשיה של גוגל אכן היו בגדר "שימוש הוגן" לפי דיני זכויות יוצרים. אורקל ערערה על החלטה זו ובית המשפט לערעורים קבע כי השימוש שגוגל עשתה לא נופל לגדר "שימוש הוגן".

בית המשפט העליון צפוי לפסוק בסכסוך בשנה הבאה. מקור: סי.אן.בי.סי (מאת טאקר היגינס).