ארה"ב: קנסות לחברות שמכרו עוקבים וביקורות פיקטיביות

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (ה-FTC) החלה לפעול כנגד פרקטיקות שיווק כוזבות ברשת ובפרט כנגד חברות המתמחות במכירת עוקבים פיקטיביים ברשתות חברתיות ובכתיבת ביקורות מזויפות באתרי סחר אלקטרוני תמורת תשלום. הנציבות הדגישה כי הפרקטיקות הללו מונעות מצרכנים לבצע רכישות מושכלות ברשת וכי בכוונתה להמשיך את המאבק בתופעות הללו. לפני מספר חודשים דיווחנו על פעילות אחרת של הנציבות, כלפי חברות שאסרו בהסכמים על הצרכנים לפרסם ביקורות שליליות כנגד אותן חברות.

במקרה הראשון, הגיעה הנציבות להסדר עם חברת Devumi LLC ומנהלה [לעיון בתלונה נגד החברה]. החברה, שחדלה בינתיים מפעילותה, מכרה עוקבים פיקטיביים, לרבות צפיות, "לייקים" וכיו"ב, ברשתות חברתיות כגון LinkedIn, Twitter, YouTube ועוד. בין לקוחות החברה ניתן למנות שחקנים, ספורטאים, אמנים ואחרים, שרצו ליצור מצג של משפיעי דעת קהל באותן רשתות חברתיות. ההסדר, הכפוף עדיין לאישור ביהמ"ש, אוסר על החברה להמשיך בפעילותה וכן מטיל עליה פיצויים בסך של 250,000 דולר (שיגדל עד 2.5 מיליון דולרים אם יתברר כי החברה המשיכה בפעילות האסורה).

עניינו של המקרה השני בחברת Sunday Riley Skincare מטקסס [לעיון בתלונה נגד החברה], העוסקת במכירת מוצרי קוסמטיקה, לרבות באמצעות האתר Sephora.com, המאפשר למשתמשיו לכתובת ביקורות צרכניות על המוצרים שרכשו באמצעותו. הנציבות טענה כי בין השנים 2015-2017, החברה ומנהליה פרסמו באתר ביקורות כוזבות על מוצרי החברה, באמצעות חשבונות פיקטיביים, והורו לעובדי החברה לפעול באופן דומה. מקור: הודעת ה-FTC.