צרפת נגד המשך הפיתוח של ה"ליברה"

שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מר, ציין בכנס בנושא מטבעות דיגיטליים שנערך לאחרונה בפריז, כי צרפת מתכוונת לחסום באירופה את פיתוח ה"ליברה", המטבע הקריפטוגרפי של פייסבוק. לה מר מסר עוד כי עד שלא יוסרו החששות שמעוררת היוזמה של פייסבוק, הן לגבי הסיכון לצרכנים והן לגבי הסיכון לעצמאות הכלכלית של ממשלות, לא ניתן יהיה להתקדם בפיתוח המטבע.

פייסבוק הודיעה על תכניותיה לפיתוח המטבע הקריפטוגרפי ביוני השנה וזכתה לביקורת מיידית (וגם לטענות על הפרת זכויות בסימני מסחר מצד חברת הביטוח הישראלית "ליברה") הן מצד רגולטורים לפרטיות והן מצד מומחים שטענו כי היוזמה עלולה להעביר את השליטה בכלכלה העולמית מממשלות ובנקים מרכזיים במדינות השונות לענקיות הטכנולוגיה.

דנטה דספרטה, מנהל המדיניות והתקשורת בהתאגדות ליברה, שפייסבוק היא אחת ממייסדיה, אמר בתגובה שדבריו של לה מר מערערים את המאמצים של תומכי הפרוייקט, שעובדים בשיתוף עם רגולטורים ברחבי העולם על מנת לקדמו. הוא הוסיף כי ההתאגדות מעוניינת להשיג "הטמעה בטוחה, שקופה ומוכוונת צרכנים של פרוייקט הליברה" , וכי הוא מודע לכך שטכנולוגיית הבלוקצ'יין היא טכנולוגיה חדשנית וכי קובעי המדיניות חייבים לבחון בזהירות את השלכותיה והתאמתה למדיניות המערכת הכלכלית. מקור: The Guardian (מאת:ריצ'רד פרטינגטון).