רגולטורים לפרטיות: חשש ממטבע ליברה של פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

רשויות הגנת המידע מרחבי תבל פרסמו השבוע הצהרה משותפת המביעה דאגה מהסיכונים לפרטיות הצפויים מהשקת המטבע הדיגטלי Libra. המעורבות של פייסבוק בפרוייקט, המשלבת מידע אישי רב עם מידע פיננסי ומטבע מבוזר, מגבירה את החשש לפרטיות. החשש נובע במיוחד מעיצוב טכנולוגית הבלוקציי'ן והסדרי שיתוף המידע. חברת הבת של פייסבוק, Calibra, המפתחת את הארנק הדיגיטלי, לא הציגה לרשויות מדיניות להגנת המידע.

ביוני האחרון הכריזו 28 השותפות בהתאגדות Libra, שפייבוק אחת ממייסדיה, על פרוייקט מטבע הדיגיטלי גלובלי המבוסס על טכנולוגיית בלוקציי'ן. באותו יום הכריזה פייסבוק על הארנק הדיגיטלי Calibra שישמש את המטבע. הרגולטורים מארה"ב, אנגליה, קנדה, האיחוד האירופי ואוסטרליה ממתינים להתייחסות חברת Calibra למספר שאלות הנוגעות לאמצעים השונים שהחברה נדרשת ליישם על מנת להגן על המידע האישי. בין היתר החברה נדרשת לפרט כיצד תיישם את עקרונות צמצום המידע וצמידות המטרה, מימוש זכויות נושאי המידע, הנדסה לפרטיות וכיצד החברה תזהה ותבטיח את הציות לרגולציה של מעבדי המידע ברשת. בנוסף, החברה נדרשת להסביר כיצד תבטיח שלא יעשה שימוש מניפולטיבי במידע לעידוד משתמשים לשתף מידע עם צדדים שלישיים.

הצהרת הרגולטורים אומרת כי ההגנה על פרטיות היא הבסיס לחדשנות בעולם הדיגיטלי, רשויות הגנת המידע ישתפו פעולה ברמה הגלובלית להבטיח זאת. חשוב שארגונים המפתחים שירותים עם השלכות משמעותיות על פרטיות יעמדו בקשר עם רשויות הגנת המידע במהלך הפיתוח. מקור: רשות הגנת המידע הבריטית