בית המשפט הורה לממציא הביטקוין למסור מחצית מהונו

אולי יעניין אותך גם

קרייג רייט, מומחה הסייבר האוסטרלי הטוען כי הוא העומד מאחורי המצאת המטבע הוירטואלי ביטקוין, ייאלץ להיפרד ממחצית הון הביטקוין שלו, בשווי של מיליארדים רבים. רייט (49) נתבע על-ידי עזבונו של דיוויד קליימן, מתכנת שנפטר בשנת 2013. העזבון טען כי קליין ורייט היו שותפים בכל הנוגע לפעילותו של רייט בתחום המטבעות הוירטואליים, בין השנים 2009-2013, ולפיכך זכאי העזבון למחצית מהביטקוין שכרו קליימן ורייט באותה תקופה. רייט, מאידך, הכחיש כי הייתה שותפות כלשהי.

בית משפט מחוזי בפלורידה, ארה"ב, פסק השבוע כי מחצית מהביטקוין שכרה רייט באותה תקופה ומחצית מזכויות הקניין הרוחני של הפעילות - שייכים לקליימן. אחת הסוגיות שעלו במשפט היא שאף אחד אינו יודע כמה ביטקוין בדיוק רייט מחזיק (נטען כי עזבונו של קליימן עשוי לקבל סכום שנע בין 410,000 ל-500,000 ביטקוין, המגלם שווי נוכחי של בין 6.1 ל-7.4 מילארד דולר, הכל בתלות שער החליפין כמובן). רייט טען כי אין באפשרותו לגשת למטבעות שכרה בשלב זה, בין היתר משום שהוא אינו יכול לגשת לקובץ מוצפן הכולל את פרטי הכתובות בהן מצוי הביטקוין שכרה בחלק מהתקופה. 

בית המשפט קבע כי רייט לא הוכיח כי אין באפשרותו לבצע את פסק-הדין ולגשת לביטקוין שברשותו. השופט ברוס ריינהארט קבע כי הצהרותיו של רייט היו סותרות וכי טענותיו בעניין אפשרות הגישה לביטקוין הן בלתי מתקבלות על הדעת. עוד בתחילת המשפט ציין ביהמ"ש כי אין בכוונתו להכריע וכי הוא אינו נדרש להכריע האם רייט הוא אכן ממציא הביטקוין, כפי שטען בעבר. מקור: The Guardian (מאת ג'וש טיילור).