בריטניה: נפתחה חקירה בעניין שימוש במצלמות לזיהוי פנים בלונדון

אולי יעניין אותך גם

רשות הגנת המידע הבריטית (ה- ICO) פתחה בחקירה בנושא שימוש במצלמות הכוללות טכנולוגיית זיהוי פנים בזמן אמת, של העוברים והשבים באזור תחנת הרכבת קינגס קרוס שבלונדון. החקירה נפתחה לאחר שראש עיריית לונדון, סאדיק קאן, שיגר מכתב בעניין השימוש בטכנולוגיה לחברת Argent - חברת פיתוח נדל"ן מקומית שאחראית על פיתוח תחנת הרכבת, המפעילה את הטכנולוגיה. בתשובתה, החברה ציינה כי השימוש בטכנולוגיה הוא לצורך שמירה על הביטחון הציבורי.

בהצהרה מטעם ה-ICO מסרה אליזבת דנהאם, נציבת המידע בארגון, כי סריקה וצילום פניהם של אלפי עוברי אורח במטרה לזהותם מהווה סיכון פוטנציאלי לפרטיות שצריך להדאיג את כולנו, במיוחד כאשר הזיהוי נעשה ללא ידיעת והסכמת עוברי האורח. לפי ההצהרה, כל ארגון שמבקש להשתמש בטכנולוגיה לזיהוי פנים חייב לציית להוראות החוק, ובין היתר, לעשות זאת בהוגנות, אחריות ובשקיפות. על הארגון לערוך תיעוד אודות האופנים והסיבות לאורם הארגון סבור כי השימוש בטכנולוגיה הוא חוקי, פרופורציונאלי ומוצדק. 

בחודש שעבר פרסמנו כי פאנל הרגולטורים האירופאים פרסם טיוטת הנחיה להערות הציבור בעניין עיבוד מידע אישי באמצעות מצלמות מעקב. הטיוטה מורה כי כל עוד קיים אמצעי אחר להשגת המטרה שלשמה נעשה שימוש בצלמות מעקב, יש לעשות שימוש באותו אמצעי אחר ולא במצלמות מעקב. לקריאת הצהרת ה-ICO אודות פתיחת החקירה לחצו כאן.