יו-טיוב מנסה להגן על יוצרי הסרטונים הקצרים

אולי יעניין אותך גם

שירות שיתוף הוידאו YouTube, שבבעלות גוגל, משנה את הדרך שבה הוא מטפל בדרישות (claims) בתחום זכויות היוצרים, וזאת בניסיון להפוך את מערכת ניהול התוכן שלו להוגנת יותר כלפי יוצרי הוידאו. עם זאת, השירות מזהיר כי בטווח הקצר עשויים השינויים להוביל לכך שיותר סרטונים ייחסמו במלואם.

יוצרים של סרטוני וידאו התקשו בהתמודדות מול חברות התקליטים, שבאו בדרישות ביחס לסרטונים הכוללים יצירות שהן בעלות זכויות היוצרים בהן, כגון במקרים בהם המוסיקה השתרבבה לסרטון (למשל כשמקלט רדיו ניגן ברקע, או מכונית שחלפה כשהיא משמיעה מוסיקה).

הכללים החדשים של יוטיוב לא יימנעו דרישות מצד בעלי הזכויות ביחס לסרטונים כאמור, אך מעתה בעלי הזכויות לא יוכלו להפיק הכנסות מסרטונים מסוג זה. כעת, כאשר תוגש דרישה (copyright claim) ביחס ליצירה באופן ידני, וזאת ביחס לסרטונים קצרים שבהם המוסיקה מתנגנת ברקע, או באופן מקרי, בעל הזכויות ביצירה לא יוכל עוד להפיק הכנסות ממודעות המתפרסמות יחד עם הסרטון. 

כעת, בעלי הזכויות יידרשו לבחור בין חסימת הסרטון באופן מלא, או רק באופן המונע מבעל הזכויות בסרטון להפיק הכנסות ממנו בעצמו. יוטיוב מקווה שעל-ידי חסימת האפשרות להרוויח כסף מסרטונים קצרים מסוג זה, יעדיפו חברות התקליטים להשקיע פחות זמן וכסף בחיפוש אחר הסרטונים הללו ויעדיפו לבסוף להניח ליוצרי הסרטונים הללו. מקור: The Verge (מאת ג'ייקוב קסטרנקס).