ארצות-הברית: הצעת חוק נגד טכניקות המעודדות התמכרות לרשתות חברתיות

הצעת חוק שהוגשה לסנאט האמריקאי מבקשת להילחם בהתמכרות לרשתות חברתיות. לשם כך היא אוסרת עליהן להשתמש בגלילה אינסופית של העמוד (עוד ועוד תוכן מופיע לעיני המשתמש), לנגן וידאו באופן אוטומטי או לתגמל משתמשים על שימוש חוזר באתר. 

את ההצעה הגיש חבר הסנאט הצעיר ביותר, הרפולביקאי ג'וש האוולי, שהוא מבקר חריף של חברות הטכנולוגיה. שמה הוא the Social Media Addiction Reduction Technology (SMART) Act (קובץ PDF של ההצעה זמין כאן). היא כה מקורית עד ש-law.co.il חורג ממדיניותו הקבועה להתעלם מהשטף האינסופי של הצעות חוק בקונגרס, שרק מיעוטן מתגבש לחוק של ממש.

ההצעה דורשת מפלטפורמות חברתיות כדוגמת פייסוק, טוויטר וסנאפצ'אט ליישם נקודות עצירה טבעיות, שבהן וידאו או פוסט מפסיקים והמשתמשים מתבקשים להקליק או לבחור תוכן אחר במקום שתוכן כזה יתנגן או יופיע באופן אוטומטי (אינסטגרם סטוריז, אתם מקשיבים...?). 

בנוסף, הצעת החוק דורשת מנציבות הסחר הפדרלית, ה- FTC לפרסם לפחות אחת לשלוש שנים דו"ח שיעסוק בהתמכרות באינטרנט ויבחן את האופן שבו "חברות של מדיה חברתית מנצלות את הפסיכולוגיה האנושית והפיסיולוגיה של המוח כדי להתערב בבחירה החופשית של יחידים באינטרנט". ההצעה מבקשת עוד להסמיך את ה-FTC וסר הבריאות בארצות-הברית לאכוף תקנות ולקבוע כללים חדשים בנושא. מקור: וושינגטון פוסט (מאת קטי מטלר).

בלי לזלזל, law.co.il שואל ומה עם הצעת חוק נגד הכחול המשעמם הזה של פייסבוק?!