יוזמה להתקנת מערכת לזיהוי פנים בבתי ספר בניו יורק מעוררת התנגדות

אולי יעניין אותך גם

במחוז לוקפורט (מדינת ניו-יורק, ארה"ב) הוחלט להתקין מערכת לזיהוי פנים, וזאת כחלק מהמאמצים להגברת הבטיחות בבתי הספר של המחוז. המערכת היתה אמורה להתחיל לפעול השבוע במסגרת פיילוט, וזאת על מנת שניתן יהיה להשתמש בה באופן מלא כבר בספטמבר הקרוב. לדברי מנהלי המחוז, המערכת אמורה לזהות עברייני מין מוכרים, תלמידים מושעים, אנשים שנוכחותם בתחומי בית הספר נאסרה, או אחרים שמהוים איום ממשי. הצילומים יישמרו במערכת 60 יום לפני שיימחקו. 

אולם, מחלקת החינוך במדינת ניו יורק הודיעה כי עדיין לא אישרה את התקנת המערכת והורתה לבתי הספר שלא להתחיל בהתקנה עד שיתקבל מידע נוסף שיבטיח את השמירה על פרטיות התלמידים. בארגוני זכויות האזרח מקומיים מתחו ביקורת על התכנית להתקין את המערכת בבתי ספר. לטענתם, מערכות לזיהוי פנים אינן מדוייקות, במיוחד כאשר מדובר במיעוטים ובנשים. כמו כן, הם התריעו מפני העברה של המידע לרשויות ההגירה ולרשויות חוק אחרות, דבר שעלול להרתיע אוכלוסיות מסויימות מהגעה אל בתי הספר.

בבית המחוקקים של מדינת ניו יורק הוגשה כבר בחודש מרץ השנה הצעת חוק שתמנע את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בבתי ספר עד 2020, אך ההצעה נמצאית עדיין בדיון בועדה. מקור: CNN (מאת: הרמיט קור וטוני מרקו).